شناسهٔ خبر: 154813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین بیش از ۵۰ درصد اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهر کوهبنان

کرمان مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در نشست مشترکی با مسئولین شهرستان کوهبنان مطرح کرد: بیش از ۵۰ درصد اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهر کوهبنان تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان نشست مشترک مجموعه راه و شهرسازی با برخی از مسئولین شهرستان کوهبنان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی، مسلم موسی‌زاده معاون مهندسی و ساخت، هادی ارشادی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، مجید توکلی فرماندار، سید فهیم روح الامینی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کوهبنان، محمدعلی یزدان پناه شهردار شهر کوهبان و همچنین مشاور طرح در روز یکشنبه ۱۷ دی ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

 رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تسلیت شهادت هم استانی‌ها و هم‌وطنان عزیزمان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: به یاری خداوند در شهرستان کوهبنان شاهد پیشرفت قابل قبولی در طرح نهضت ملی مسکن هستیم ،که جا دارد از مسئولین شهرستان به واسطه حمایت‌های موثر خود در راستای این مهم کمال تشکر را داشته باشیم.

وی افزود: در شهر کوهبنان دو شهرک رو جهت طرح نهضت ملی مسکن تعبیه کرده ایم ،که شهرک اول با نام شهید سلیمانی و جا نمایی ۳۰۰ قطعه زمین که حدود ۷۰ درصد آماده‌سازی آن به انجام رسیده است و همچنین در شهرک دوم با نام امام حسین علیه السلام و جانمایی ۳۰۸ قطعه زمین که به زودی گام اول عملیات آماده‌سازی آن توسط شهرداری شهر کوهبنان آغاز خواهد شد.

حافظی ادامه داد: با تخصیص این قطعات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۵۰ درصد زمین این طرح در شهر کوهبنان حل خواهد شد و نکته قابل توجه در این شهرستان واگذاری به صورت تک واحدی و ساخت آن نیز به صورت خود مالکی است.

 رئیس شورای هماهنگی استان کرمان تصریح کرد: در شهرستان کوهبنان، در شهر کیانشهر نیز تعداد ۳۰۰ قطعه زمین تحت عنوان شهرک سردار دل‌ها در حال انجام مراحل اولیه جهت شروع عملیات آماده سازی است.

حافظی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت بافت‌های فرسوده گفت: از شهرداران شهرستان کوهبنان به ویژه شهردار شهر کوهبنان خواستاریم تمام تلاش خود را در راستای اصلاح بافت‌های فرسوده شهرها به کار گیرند و از بسته تشویقی ۱۹ بندی به عنوان یک بازوی محرک استفاده نمایند تا خدای نکرده شاهد اتفاقات ناگوار همچون زلزله بم در سطح استان و کشور عزیزمان نباشیم.

 در ادامه این جلسه در مورد مسائل محور زرند-کوهبنان، کتابخانه شهر کوهبنان و کمربندی این شهر بحث و در نهایت تصمیماتی نیز اتخاذ شد.