شناسهٔ خبر: 15485 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راه روستایی وزیر راه خبر داد:

انسداد حدود ۸۰۰ راه روستایی بر اثر بارش‌های اخیر/ انسداد مسیرهای روستایی در خراسان شمالی٬ جنوب مازندران و شمال سمنان

برف معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت راه‌های روستایی کشور گفت: با وجود تلاش موفقیت‌آمیز راهداران در بازگشایی راه‌های روستایی استان‌های غربی اما با انتقال سامانه بارشی به مرکز و شرق کشور شاهد بارش برف در این مناطق هستیم به طوریکه هم اکنون راه ارتباطی حدود ۸۰۰ روستا مسدود شده است.

سید حسین میرشفیع در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از اوایل هفته جاری شاهد بارش برف سنگین در غرب و مرکز کشور بودیم که در نتیجه آن محورهای مواصلاتی حدود ۷ هزار روستا بسته شد اما به دنبال آن عوامل پرتلاش راهداری برای بازگشایی این مسیرها اقدام کردند و تقریبا راه ارتباطی آن روستاها باز شد.

وی با اشاره به انتقال سامانه بارشی به مناطق مرکزی و شرق کشور گفت: همین وضعیت بارشی را در شرق و شمال شرقی کشور شاهد هستیم و تقریبا به هر میزان که در غرب کشور بازگشایی مسیر داریم در شرق کشور راه‌های روستایی بسته می‌شود. با این حال راهداران استان‌های این مناطق تلاش خود را برای بازگشایی مسیرهای باقی‌مانده ادامه می‌دهند.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که هم‌اکنون راه‌های روستایی در شمال استان سمنان، جنوب مازندران و خراسان شمالی مسدود شده است گفت: طی دیشب و امروز تعداد زیادی از این راه‌ها بازگشایی شده و در حال حاضر تعداد مسیرهای روستایی مسدود شده ناشی از برف و کولاک به کمتر از ۸۰۰ محور رسیده‌است.

بازگشایی راه‌های روستایی استان زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز با اشاره به مسدود شدن ۵۶۵ راه‌روستایی در هفته جاری بر اثر سامانه بارشی اخیر گفت: تقریبا تمامی راه‌های روستایی استان زنجان تا ظهر امروز بازگشایی و امکان تردد خودرو در آنها مهیا شده‌است.

کلیم‌الله وثوقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از روز دوشنبه که کولاک سنگینی بر جاده‌های استان به‌خصوص راه‌های روستایی حاکم و تعداد زیادی از راه‌های روستایی بسته شد. وضعیت بارشی شب گذشته در برخی منطق کوهستانی استان ادامه یافت به‌طوری‌که مجموع راه‌های مسدودی به ۶۵۵ راه رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان افزود: از همان روز دوشنبه راهداران این اداره‌کل تلاش خود را آغاز کردند و تا ظهر امروز تقریبا تمامی راه‌های روستایی استان بازگشایی و امکان تردد خودرو در آنها مهیا شده‌است./

نظر شما