شناسهٔ خبر: 154885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لزوم بهره‌گیری از مهارت های تخصصی در اجرای طرح‌ های راه و شهرسازی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی استان می تواند با گسترش آموزش‌های تخصصی و مهارتی در حوزه صنعت ساختمان و شهرسازی و راهسازی نقشی موثر در اجرای طرح های این اداره کل داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)،  سیدمحسن حمزه‌لو در دیدار با رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی آذربایجان غربی، اظهار داشت: فراهم‌سازی زمینه پرورش نیروهای متخصص صنعت ساختمان و راهسازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و راهبردی در ساخت و ساز از مهم‌ترین اولویت های این اداره کل بوده که در این راستا دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند نقشی موثر داشته باشد.

وی ادامه داد: ایجاد فرصت‌های پایدار اشتغال در قانون جهش تولید مسکن، زمینه‌ساز رونق اقتصادی است و با تربیت نیروهای کارآمد و متخصص می توان در این حوزه عملکرد چشمگیری داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: در حیطه فعالیت‌های راه و شهرسازی و حوزه عمرانی می توان از تجربیات مهارتی اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استفاده کرد. 

حمزه لو بیان کرد: سیاست اجرایی دولت مردمی برای ساخت ۲۰۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن درآذربایجان‌غربی، با جدیت دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: توجه به نقش آموزشِ مهارت، ضرورت گسترش برنامه‌های تحولی و ارائه آموزش‌های هدفمند و منطبق با نیاز مجموعه راه و شهرسازی استان در اولویت بوده و این مساله با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره اینکه تامین مسکن برای اقشار مختلف مردم در اولویت است، اظهار داشت: مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی آمادگی دارد تا با توجه به ظرفیت‌های قانونی نسبت به تأمین مسکن اقشار مختلف مردم اقدام کند.

وی افزود: برای تامین زمین با هدف ساخت مسکن نیز آمادگی داریم تا همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن مساعدت و مشارکت داشته باشیم.