شناسهٔ خبر: 154952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات آماده سازی ۴۰ سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی به مساحت ۱۵۹۳ هکتار

بیست وهشتمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۴۰ سایت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی به مساحت هزار و ۵۹۳ هکتار در خراسان جنوبی در حال آماده سازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دربیست و هشتمین جلسه شورای مسکن استان که به ریاست معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری وباحضورسایراعضا درمحل استانداری برگزار شد اظهار کرد: ۴۰ سایت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی به مساحت هزار و ۵۹۳ هکتار در خراسان جنوبی توسط مجریان درحال آماده سازی است پیشرفت فیزیکی متوسط٢٠ درصد دارد و ۷ سایت دیگر هم در دست مطالعه است.

مودی در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: ۱۱۵ هزار و ۶۹ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این استان ثبت‌ نام کردند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۲۶۰ نفر تایید نهایی شده و برای تعداد۳۱ هزار و۴۶۲ واحد زمین تامین شده است.

وی افزود: تاکنون برای ۱۸ هزار و ۲۹۸ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۰ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، هفت هزار و ۳۹۷ واحد مرحله اتمام اسکلت، سه هزار و ۸۳۲ واحد مرحله اتمام سفت کاری، هزار و ۸۰۴ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و ۸۸۴ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است که در شهر بیرجند ۹۴ درصد پروانه ساختمانی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات خود مالک شهری گفت: سهمیه خراسان جنوبی در این زمینه پنج هزار واحد بوده که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۴ نفر به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد هزار و ۲۱۸ نفر یعنی ۴۸ درصد در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

مودی درخصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن هم گفت: ۲۲ هزار و ۵۰۳ متقاضی در زمینه تسهیلات مسکن به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد هفت هزار و ۸۵۲ قرارداد با بانک‌های متولی قرارداد بسته‌اندو۲ هزار و ۵۳۹ نفر در انتظار تعیین شعبه هستند.

وی افزود:در این جلسه گزارش شرکت آب منطقه در خصوص سیل بندهای سایتهای طرح نهضت ملی مسکن بررسی و مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با همکاری شرکت آب منطقه ای در خصوص طرح مطالعات اجرایی سیل بندهای سایتهای استان و مخاطرات آن اقدام کنند.