شناسهٔ خبر: 155054 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

صدور بیش از ۲۲هزار گواهینامه و شناسنامه دریانوردی در هرمزگان

گواهینامه‌های دریانوردی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۲ هزار و ۴۱۷ گواهینامه و شناسنامه دریانوردی در ۹ ماهه امسال صادر شده است که ۳۷ درصد آمار اسناد دریانوردی بنادرکشور و بالاترین میزان صدور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی‌زاده در تشریح عملکرد ۹ ماهه امور دریایی بنادر این استان گفت: در این مدت زمان، یک‌هزار و ۱۴ گواهینامه شایستگی و مهارت، هفت هزار و ۸۹ گواهینامه دوره‌های جانبی و پنج‌هزار و ۳۱۴ شناسنامه دریانوردی در اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان صادر شده است.

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال همچنین ۲ هزار و ۹۸۵ آزمون شایستگی و مهارت به صورت کتبی و شفاهی در این اداره کل برگزار شد.

مکی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی مجدد مرکز آزمون‌های دریانوردی در بندرلنگه و برگزاری ۷۴۸ دوره آموزش دریانوردی در این بازه زمانی گفت: آزمون‌ها به صورت هماهنگ یک بار در هر فصل و ۴ مرتبه در هر سال در ۲ حوزه مرکزی و غرب استان برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۷ مرکز آموزش دریانوردی در شهرهای مختلف استان فعال بوده که تمامی دوره‌های اصلی و جانبی در تمامی سمت‌های سفرهای نزدیک به ساحل و سمت افسر دوم سفرهای نامحدود در مراکز آموزش دریانوردی استان درحال برگزاری است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: گواهینامه شایستگی دریانوردی، کارت مهارت دریانوردی، کارت مهارت جانبی و شناسنامه دریانوردی توسط اداره امور دریانوردان و گواهینامه سلامت پزشکی دریانوردان توسط پزشکان معتمد این اداره کل صادر می‌شود.