شناسهٔ خبر: 155097 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛  

پلمب ۱۳۵۰ واحد مشاور املاک متخلف در استان اصفهان 

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پلمب یک‌هزار و ۳۵۰ واحد مشاور املاک متخلف در استان گفت: واحدهای صنفی متخلف ۲۱ میلیارد ریال جریمه شدند.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان در خصوص اقدامات به عمل آمده برای تنظیم بازار مسکن در این استان اظهار کرد: با شناسایی‌های انجام شده در استان، تعداد مشاوران املاک فعال در استان اصفهان ۱۱ هزار واحد است که تا کنون از ۹ هزار و ۲۰۰ واحد به صورت میدانی بازرسی شده است.  

وی بیان کرد: تا کنون یکهزار و ۳۵۰ واحد مشاور املاک متخلف در استان اصفهان پلمب شدند و یا مورد برخورد قانونی و جریمه نقدی قرار گرفته اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۵۶ واحد مشاور املاک غیرمجاز در استان اصفهان شناسایی شد، گفت: در حال حاضر مشاورین املاک متخلف در استان اصفهان مبلغ ۲۱ میلیارد ریال جریمه شده اند.  

وی خاطرنشان کرد: برخی از تخلفات مشاوران املاک شامل نداشتن پروانه کسب، عدم نصب نرخ‌نامه، جعل اسناد، سو استفاده از اسناد به امانت گرفته شده، عدم دریافت کد رهگیری، استفاده از مبایعه نامه غیرمجاز، تبلیغ بر خلاف واقع، اخلال در بازار املاک و زمین و … بوده است.  

قاری قرآن در خصوص ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور نیز اظهار کرد: مطابق با ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ماه سال ۱۳۹۹ تمامی سرپرستان خانوارها اعم از شهری و روستایی، مالک و مستأجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی به درج اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) در این سامانه مکلف شدند.  

وی گفت: ثبت اطلاعات در این سامانه منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و در نهایت تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمامی اقشار جامعه می‌شود.