شناسهٔ خبر: 155103 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم اعطای نشان نیروهای یگان حفاظت از اراضی هرمزگان عنوان شد؛

رفع فوری تعرض به ۱۸۴ هزار و ۹۷۳ متر مربع زمین دولتی در هرمزگان

مراسم اعطا نشان نیروهای یگان حفاظت از اراضی هرمزگان 2 فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ارزش ریالی اراضی رفع تعرض شده طی امسال به همت یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، سرهنگ ابراهیم نیکبخت در حاشیه مراسم اعطای نشان به نیروهای یگان اظهار کرد: از تشکیل یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی هرمزگان ۷ سال می‌گذرد با توجه به شناخت و هم افزایی بین دستگاه‌های مرتبط موفقیت در کار بیشتر از گذشته فراهم شده است، از این رو طی امسال ۱۸۴ هزار و ۹۷۳ مترمربع از اراضی ملی و دولتی در این استان در قالب ۲۸۶ گزارش صحت دار شناسایی و رفع تعرض فوری شده است. 

وی با اشاره به آمار اجرای احکام قضایی نیز، ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد ۷ فقره حکم قضایی صادره اجرا و ۲۰ هزار و ۴۳۵ مترمربع از اراضی تصرف شده به ارزش ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آزادسازی شده است. 

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه برگزاری دوره آموزشی همواره در دستور کار این یگان قرار دارد، ادامه داد: به منظور ارتقای سطح بهره وری و اقدامات پیشگیرانه، دوره‌های متنوع‌ای به صورت فصلی جهت آشنایی بیشتر مامورین یگان حفاظت راه و شهرسازی با قوانین، مقررات، بخش نامه‌ها و ضوابط قضایی و همچنین نحوه استفاده از تجهیزات برگزار می‌شود. 

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان هرمزگان با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی، انتظامی و شهرداری‌ها افزود: با تدوین برنامه‌های راهبردی و جامع در اداره کل راه و شهرسازی و همراهی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها توانستیم به اهداف خود طی سال جاری دست یابیم. 

در ادامه مراسم اشرفی معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی هرمزگان به موضوع مانیتورینگ و حمایت پایدار و مؤثر از عملکرد ضابطان و پیشگیری از تخلفات احتمالی اشاره کرد و گفت: نصب دوربین روی خودروها و البسه یگان در مستند سازی، بررسی عملکرد و امکان دسترسی قضایی به محتوای ضبط شده می‌تواند بسیار کمک حال ما باشد زیرا در گذشته مواردی داشتیم که مشکلات بزرگی را برای استان ایجاد کرد. 

اشرفی با اشاره به اینکه دراکثر کارهایی که تعامل بین دستگاهی صورت گرفته نتیجه بهتری نیز حاصل شده است، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود در داده‌های اطلاعاتی و کار عملیاتی  اشتراک‌گذاری تجربیات بین یگان‌های استان صورت گیرد زیرا باعث چابک‌سازی همه یگان‌ها و بالا رفتن راندمان خواهد شد. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جهت همراه کردن شوراها در راستای حفظ و صیانت از اراضی نیاز به تدوین بخشنامه از سوی سازمان ملی زمین و مسکن است، افزود: برخی شوراها نه تنها کمکی برای دولت نیستند که اکنون وبال گردن دولت‌اند و دولت را برای رسیدن به اهداف خود تحت فشار قرار می‌دهند، باید بدانند وظیفه دارند از اراضی پیرامون شهر و روستاها خصوصا روستاهای همجوار شهرهای بزرگ به درستی حفظ و حراست کنند بنابراین پیشنهاد می‌شود جهت تحقق این مهم بخشنامه، شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های لازم از سوی سازمان تنظیم و به شوراهای شهر و روستای سراسر کشور ابلاغ شود. 

اشرفی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود هماهنگی‌های لازم با سازمان ملی زمین ومسکن کشور در بحث آموزش نقشه خوانی برای نیروهای یگان سراسر کشور انجام شود زیرا متمرکز بودن این آموزش‌ها کمک می‌کند نیروهای یگان به مرور زمان کارآمدتر شوند. 

سرهنگ اسکندر سلگی معاون انتظامی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کل کشور نیز با اشاره به اینکه این جلسه به مناسبت اعطای نشان برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به صدور کارت ضابطین برای همه نیروها از امروز در اجرای ابلاغ سازمان قضایی نیروهای مسلح با اعطای نشان به همه عزیزان من بعد رسیدگی هرگونه تخلف از انجام وظایف محوله دیگر در صلاحیت دستگاه‌های نظارتی است. 

معاون انتظامی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح  عملکرد یگان حفاظت این سازمان در استان‌های کشور، اضافه کرد: طی امسال در کشور ۳ هزار و ۸۳۸  فقره گزارش دریافت شده و۳ هزار و۱۸۲ فقره نیز تعرض صورت گرفته که از این تعداد ۳ هزار و ۱۱۲ فقره که یک هزار و۴۸۰ هکتار را شامل می‌شود با استفاده از اختیارات قانونی و به عنوان ضابط قضایی به صورت فوری رفع تعرض شده است. 

سلگی در خصوص اجرای احکام قطعی نیز اظهار کرد: ۳۹۹ مورد حکم قطعی به مساحت ۶۴۲ هکتار طی امسال در سراسر کشور اجرا شده است. 

در پایان این مراسم نشان نیروهای یگان حفاظت از اراضی راه وشهرسازی هرمزگان توسط سرهنگ اسکندر سلگی معاون اداره امنیتی، انتظامی و سرهنگ مجید بحیرایی مدیر بازرسی یگان حفاظت سازمان ملی زمین ومسکن به آن‌ها اعطا شد.