شناسهٔ خبر: 155140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد در گردنه‌های کردستان با زنجیر چرخ امکانپذیر است

برفروبی و نمکپاشی محورهای کوهستانی استان همدان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به بارش برف و کولاک در نقاط مختلف استان، هم اکنون تردد در گردنه‌های استان با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) صلاح الدین محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان بارش باران و برف گزارش شده و با توجه به کولاک شدید و کاهش دید در گردنه‌ها تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه راهداران با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات در محورهای استان مشغول نمک‌پاشی و برفروبی هستند، گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و برودت هوا تا دوشنبه هفته آینده، همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر وسایل گرمایشی برای تردد در محورهای برون شهری استان ضروری است.

معاون راهداری استان کردستان یادآور شد: در این فصل و به ویژه مواقع بارندگی، لغزندگی از جمله مخاطره‌های جاده‌های استان است که رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کنند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود. همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.