شناسهٔ خبر: 1552 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره آتش‌نشانی بندر امیرآباد با گرامیداشت روز آتش‌نشان مطرح کرد:

کاهش 25درصدی حوادث و آتش‌سوزی در بندر امیرآباد

بندر چابهار رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به تلاش‌های آتش‌نشانان این اداره در اطفای حریق و مقابله با حوادث، گفت: وظیفه حفظ محیط زیست دریایی در خلیج میانکاله نیز بر عهده این اداره است.

مهدی محبوبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فرارسیدن روز آتش‌نشان، گفت: آتش‌نشانی بنادر کشور از پرخطرترین ادارات آتش‌نشانی در کشورند که علاوه بر حفظ ایمنی و اطفاء حریق بنادر و شناورها، وظیفه اطفای حریق‌های شهرهای ساحلی و تأسیسات صنعتی غیر بندری مجاور بنادر را نیز بر عهده دارند.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بندر امیرآباد در خلیج میانکاله قرار دارد، ادامه داد: این اداره علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود مبنی بر حفظ ایمنی بندر و شناورهای پهلوگرفته در کانال، اسکله یا لنگرگاه نزدیک امیرآباد، وظیفه اطفای حریق جنگل‌ها، منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده شرق مازندران را نیز بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه بندر نکا از بنادر تحت پوشش اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، بندر نفتی استراتژیک دریای خزر است، افزود: از آنجایی که مخازن نفتی علاوه بر آتش‌زا بودن و فراهم کردن وقوع هر گونه حادثه، آلودگی و لکه‌های نفتی نیز در دریا ایجاد می‌کنند، آتش‌نشانان بنادر نفتی باید هم حوادث و آتش‌سوزی‌ها را مدیریت و هم محیط زیست دریایی را پاک‌سازی کنند.

محبوبی با بیان اینکه اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد توانست در سال جاری تعداد حوادث و حریق‌ها را 25 درصد نسبت به سال گذشته بکاهد، تصریح کرد: از مهم ترین اقدامات این اداره، ارتقاء مناسب سخت‌افزاری و امکانات اطفای حریق در اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد بوده است.

وی تأکید کرد: از اصلی‌ترین مشکلات آتش‌نشانی بندر امیرآباد، پوشش ایمنی صنایع، روستاها و شهرهای همجوار بندر امیرآباد در هنگام وقوع آتش‌سوزی یا حوادث است که سبب کم شدن نیروها در هنگام وقوع حادثه در خود بندر یا اسکله‌گاه می‌شود.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدامت ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه آتش‌نشانان این بندر، چهار مانور اساسی آمادگی مقابله با حوادث و آتش‌سوزی‌ها از ابتدای سال تا به حال داشته‌اند، گفت: این اداره کل همچنین یک مانور بزرگ مقابله با لکه‌گیری نفتی در دریای خزر داشته که نتایج بسیار موفقیت آمیزی داشته است.

به گفته محبوبی عملیات‌های اطفای حریق در اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد تا به حال هیچ کشته یا زخمی نداشته است که از نقاط قوت اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد محسوب می‌شود./

ب.م/پایان پیام

نظر شما