شناسهٔ خبر: 155232 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی بیله سوار خبرداد:

افزایش ۱۹ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

جابه جایی بیش از 26 میلیون و 617 هزار تن کالا از مبادی استان فارس مدیر پایانه مرزی بیله سوار از افزایش ۱۹ درصدی صادرات ازپایانه مرزی بیله سوار خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ،لطف اله بابایی مدیر پایانه مرزی بیله سوار در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در ۹ ماهه گذشته ۴۰۹ هزار و۱۰۰  تن  کالا از مرز بیله سوار صادرات شده گفت:این میزان کالا  توسط ۱۸ هزار و۹۶۹ دستگاه کامیون از مرز صادر شده است.

وی بااشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۳۴۳ هزار و۵۴۵ تن کالا توسط ۱۵ هزار و۶۴۱ دستگاه کامیون از مرز صادرات شده بود افزود:امسال افزایش ۱۹درصدی را شاهد هستیم.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار عمده کالاهای صادر شده را شامل انواع کاشی،فلفل،نمک،شیشه،سیب زمینی و سنگ های ساختمانی برشمرد و تصریح کرد:در مدت یاد شده حدود ۲۲ هزار تن کالا توسط ۱ هزار دستگاه کامیون وارد مرز بیله سوار شده است.

بابایی در ۹ ماهه گذشته ترانزیت ورودی ۳۰۸ هزار و۷۶۳ تن کالا را توسط ۱۴هزار و۳۸۴ دستگاه ناوگان از مرز بیله سوار یاد آور شد و اظهار کرد:۸۲ درصد از این کالا ها توسط کامیون آذری ،۶ درصد ایرانی،۹درصد گرجی و ۳ درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت ها وارد مرز بیله سوار شده است.

وی از ترانزیت خروجی ۴۶۱ هزار و۲۸۳ تن کالا توسط ۲۰ هزار و۹۹۶ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار خبر دادو خاطر نشان شد:نسبت به مدت مشابه سال قبل که  ۵۱۴ هزار و۹۷۷ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود در ۹ ماهه گذشته ۱۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در ۹ ماهه گذشته به  تردد ۴۰ هزار و۶۹۸ دستگاه وسیله نقلیه خالی ازمرز بیله سوار اشاره کرد و ادامه داد:از این میزان ۳۵ هزار و۵۵۲ دستگاه وارد و ۳۹۷ دستگاه نیز خارج شده است.

 بابایی با بیان اینکه در مدت یاد شده حدود ۹۸ هزار دستگاه وسیله نقلیه ائم از پر و خالی از مرز بیله سوار تردد کرده اند گفت:از این میزان ۵۳ هزار و۳۳۸ دستگاه وارد و ۴۴هزار و۵۰۶ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.

وی افزود:در این مدت ۹۶ هزار و ۱۳۵ دستگاه کامیون و هزار و۷۰۹ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده اند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد:نسبت به مدت مشابه سال قبل که هزار و۴۶۵ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده بودند در ۹ ماهه گذشته افزایش ۱۷ درصدی را شاهد هستیم.