شناسهٔ خبر: 155238 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بر اساس اعلام بانک مسکن؛

اختصاص ۴۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک مسکن به نهضت ملی مسکن در ۱۴۰۲

ببینید| بهره برداری از 370 واحد مسکونی شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن استان سیستان و بلوچستان در زاهدان بانک مسکن از ابتدای سال تا پایان آذر ماه سال جاری نسبت به تامین مالی احداث ۹۸ هزار و ۷۴ واحد مسکونی در قالب ۲۶ هزار و ۹۳۳ پروژه، اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن از ابتدای سال تا پایان آذر ماه سال جاری نسبت به تامین مالی احداث ۹۸ هزار و ۷۴ واحد مسکونی در قالب ۲۶ هزار و ۹۳۳ پروژه، اقدام کرده است.

تسهیلات تخصیصی به این واحدهای مسکونی بالغ بر ۴۱۰ هزار میلیارد ریال است که بانک مسکن تامین مالی آن را برعهده گرفته است.

حدود ۸۰ درصد تسهیلات مربوط به احداث پروژه‌های معرفی شده از طرف وزارت راه و شهرسازی (اعم از شهری و روستایی) در قالب طرح نهضت ملی مسکن بوده و مابقی آنها در چارچوب ضوابط جاری بانک منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، سقف تسهیلات مشارکت مدنی ساخت بانک مسکن برای هر واحد در شهرهای بزرگ ۵۵۰ میلیون تومان ، مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت ۴۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۴۰۰ میلیون تومان است و چنانچه سازندگان حرفه ای از فناوریهای نوین در ساخت استفاده کنند؛ می توانند در این مناطق به ترتیب تا سقف ۷۵۰، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان به ازای ساخت هر واحد مسکونی از بانک مسکن تسهیلات دریافت کنند.