شناسهٔ خبر: 155243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

تامین ۵۵ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور

ارسلان مالکی - هرمزگان 2 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون در راستای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۵۵ هزار هکتار زمین مصوب در کشور تامین شده و ۲۵ هزار هکتار نیز عملیات آماده سازی آن آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، ارسلان مالکی در بازدید از پروژه های طرح نهضت ملی و بافت فرسوده شهر بندرعباس،بیان کرد: با شاخص‌ها و معیارهای در نظر گرفته شده در این استان تا کنون بیش از ۴۷ هزار نفر به عنوان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن شناخته شدند و زمین مورد نیاز برای ساخت ۶۵ هزار واحد مسکن ملی در هرمزگان تامین است و مشکلی از این بابت نداریم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: ۴۹ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۶ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب مسکن حمایتی، خودمالک و بافت فرسوده در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی  و ۱۴ هزار واحد مسکونی نیز برای بهره‌برداری در سفر پیش‌روی رئیس جمهور به این استان،‌ آماده بهره‌برداری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سطح ملی ۳۹ هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق شده و با احتساب شهرک سازی ها بیش از ۵۵ هزار هکتار زمین تاکنون در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

مالکی با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار پروژه آماده سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور تعریف شده، خاطرنشان کرد: بحث آماده‌سازی بسیار مهم است و هدف مجموعه وزارت راه و شهرسازی در اجرای آماده‌سازی زمین‌ها، تسریع در پیشبرد و تلاش برای تسهیل‌گری بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین ضمن بازدید از بافت فرسوده شهر بندرعباس، تصریح کرد: با اخذ سند برای این اراضی، امکان قرار گرفتن این سکونتگاه‌ها در مسیر بازسازی فراهم می‌شود.

وی اعلام کرد: تاکنون نزدیک به ۶ هزار پرونده برای سنددار کردن سکونتگاه‌های مردم در بافت‌های فرسوده در استان تشکیل و بیش از ۳ هزار سند نیز برای این سکونتگاه‌ها صادر شده است.