شناسهٔ خبر: 155265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری همدان خبر داد;

تمامی راههای روستایی استان همدان بازگشایی شد

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان با اشاره به بارش برف سنگین در برخی از مناطق  روستایی استان از بازگشایی کامل این راهها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:به همت و تلاش جهادی راهداران تمامی محورهای روستایی استان همدان تا قبل ساعت ۱۲ ظهر امروز جمعه ۲۲ دی ماه بازگشایی شده است و تردد در این راهها بصورت عادی در جریان است.

وی تصریح کرد: طبق استاندارهای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور و سازمان محیط زیست در محورهای روستایی به علت وجود زمین های کشاورزی عملیات نمکپاشی اجرا نمی شود و فقط برفروبی در این راهها انجام می شود.

آهکی با بیان اینکه عوامل راهداری استان به هنگام آغاز بارشها در گام اول نسبت به بازگشایی و پاک‌سازی محورهای اصلی می‌کنند، تصریح کرد: در این مواقع باز بودن راه‌های شریانی از اهمیت خاصی برخوردار است، به همین خاطر اولویت بازگشایی و روان‌سازی تردد با محورهای اصلی است تا خللی در روند حمل و نقل به وجود نیاید.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با یادآوری اینکه بعد از بازگشایی محورهای اصلی، راه‌های روستایی در اولویت دوم قرار دارد، اظهار کرد: در بازگشایی راه‌های روستایی نیز این اقدام به صورت اولویت‌بندی صورت می‌گیرد، به این ترتیب که ابتدا محورهایی که بیشترین تعداد روستا در آن محور قرار دارد، بازگشایی شده و سپس عملیات بازگشایی سایر محورهای روستایی انجام می‌شود.