شناسهٔ خبر: 155278 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمام جاده‌های کرمانشاه باز است/ بارش برف در منطقه اورامانات

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه از بارش باران در بیشتر محورهای استان و ریزش برف در منطقه اورامانات خبر داد و گفت که باوجود بارندگی پراکنده اکنون تمام جاده‌های استان باز و تردد جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) سیدشهرام کهریزی ضمن اشاره به بیشترین بارش برف گزارش شده در حوزه اورامانات و پاوه؛ افزود: عملیات برف روبی در محورهای سه راهی شهدا به سمت نودشه و هانی گرمله انجام شده است.

وی همچنین به عملیات ریزش برداری در محور پاوه به نوسود، نودشه به هجیج و باینگان به مرخیل اشاره کرد و گفت: اکنون در محورهای روانسر _ پاوه (گردنه پلنگانه)، محورهای روانسر _ پاوه محدوده (سریاس)، پاوه_ نوسود _ نودشه (سه راهی شهدا) بارش برف داریم و در نقاط کوهستانی منطقه تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه در ادامه به عملیات برف روبی در محورهای مواصلاتی استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲۴۵ کیلومتر راه های اصلی و شریانی منطقه عملیات برف روبی صورت گرفت.

کهریزی به مصرف ۱۱۵ تن شن و نمک مصرفی در جریان برفروبی جاده های استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: ۳۷ نفر نیرو و ۲۴ دستگاه ماشین آلات در برفروبی فعالیت دارند.

وی همچنین امداد رسانی به ۲۰ خودرو و ریزش برداری ۱۵ مقطع نیز اشاره کرد و گفت: تمام عوامل راهداری در سطح استان کرمانشاه حالت آماده باش دارند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه همچنین به برفروبی در سطح ۱۱۰ کیلومتر باند محورهای روستایی استان و مصرف ۱۰ تن شن و نمک اشاره کرد و افزود: در این محورها هشت نفر ماشین آلات و ۱۰ نفر نیرو عملیات برفروبی انجام دادند.

کهریزی همچنین به آماده باش نیروها برای انجام راهداری زمستانی اشاره کرد و گفت: ۴۵۰ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۴۹تیم با ۴۸۱ دستگاه ماشین آلات در ۴۶ راهدارخانه مشغول انجام راهداری زمستانی هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد استان شده تا روز دوشنبه فعال است و منجر به بارش برف و باران بخصوص در شمال غربی استان (منطقه اورامانات) می شود.