شناسهٔ خبر: 155296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خبر داد؛

مهلت صدور سند مالکیت برای متصرفان اراضی دولتی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی تا پایان سال جاری

محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: در راستای ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی وبرخورداری از تسهیلات بازآفرینی برای ساختمان‌های احداث شده در اراضی دولتی واقع درسکونت‌گاه‌های غیررسمی، مهلت تشکیل پرونده برای ساکنین این محله‌ها تا پایان سال مقدور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، می‌توانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی استان گیلان مراجعه کنند. 

فلاحتگرافزود: پیش ثبت نام متقاضیان باید ابتدا در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس http://facility.udrc.ir انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره کل راه وشهرسازی گیلان یا اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه کنند. 

وی تصریح کرد: وفق بند (م) تبصره۱۱ قانون بودجه سال۱۴۰۲این امکان تا پایان سال جاری برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت. 

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان ازساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب که ملکشان در مالکیت دولت است، خواست برای دریافت سند به راه و شهرسازی استان مراجعه کنند. 

فلاحتگر اعطای سند به صاحبان این محدوده‌ها را مهمترین اقدام دولت در ساماندهی سکونتگاه‌ها ی غیر رسمی برشمرد وگفت: این امر باعث می‌شود پس از دریافت سند رسمی، پروانه نوسازی دریافت کنند و نسبت به نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مذکور اقدام کرده و از سیستم مالی و اعتباری کشور بتوانند نسبت به دریافت تسهیلات مالی اقدام کنند. 

وی گفت: طرح سنددار کردن خانه‌های واقع در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرها، مزایایی نظیر برخورداری از خدمات شهری و معتبر شدن اسناد در نظام بانکی برای ساکنان این بافت‌ها دارد؛ این اقدام برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ترغیب و تشویق مردم، سازندگان و پیمانکاران به اهمیت نوسازی این بافت‌ها و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.