شناسهٔ خبر: 155320 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۷۲ ساعت گذشته انجام شد؛

۱۵۸۰ کیلومتر برف‌روبی در جاده‌های کرمانشاه/ رهاسازی ۸۰ خودرو گرفتار در برف

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از انجام ۱۵۸۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای استان طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون تمام مسیرهای اصلی و فرعی استان باز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) شهرام کهریزی، با اشاره به بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه طی ۷۲ ساعت گذشته، اظهار کرد: عمده این بارش‌ها را در مناطق کوهستانی و خصوصاً منطقه اورامانات بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۵۸۰ کیلومترباند عملیات برف‌روبی در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده، افزود: همچنین چهار محور روستایی استان که به دلیل بارش برف مسدود شده بود، بازگشایی شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۷۵ مورد ریزش در محورهای کوهستانی داشتیم، خاطرنشان کرد: کار ریزش‌برداری در تمامی این نقاط انجام شده و محورهای مواصلاتی باز است.

کهریزی همچنین از رهاسازی ۸۰ خودرو گرفتار در برف در محورهای مواصلاتی استان یاد کرد و ادامه داد: برای تسهیل تردد خودروها بالغ بر ۷۰۰ تن شن و نمک نیز در راه‌ها مصرف شده است.

وی گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته ۱۳۶ نیروی راهداری و ۸۹ دستگاه ماشین آلات آماده ارائه خدمات به کاربران جاده ای بوده اند.

کهریزی با اشاره به ادامه بارش‌ها طی روزهای آتی، از تداوم آماده‌باش کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: توصیه می‌کنیم افراد پیش از آغاز هرگونه سفر جاده‌ای از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند و تا حد امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.