شناسهٔ خبر: 155335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تسطیح و موج گیری ۱۳۸ کیلومتر از راه‌های مرزی روستایی شهرستان پارس آباد

بهره برداری از ۱۴ کیلومتر راه روستایی در شهرستان میناب رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد گفت: ۱۳۸ کیلومتر از راههای مرزی و روستایی این شهرستان در ۹ ماه گذشته تسطیح و موج گیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین مرادی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد در بازدید از راههای روستایی این شهرستان با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته ۱۲ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان پارس آباد شن ریزی شده گفت: در این مدت راهداران برای جلوگیری از پرت شدن وسیله نقلیه ۱۹ کیلومتراز افتادگی شانه راه را  با شن ریزی اصلاح و تسطیح کرده اند. 

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته حدود ۴ هزار متر مربع از راههای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان پارس آباد لکه گیری شده تصریح کرد: در مدت یاد شده حدود ۱۰۸ هزار متر مربع عملیات روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی این شهرستان  اجرا شده است. 

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد در این مدت تسطیح و پاکسازی  ۶۲۸ کیلومتر از حریم راه‌ها را در این شهرستان یادآور شدو اظهار کرد: پل‌ها و نقاط پربرخورد با هزار و۵۰۰ مورد  دپو مصالح آشکارسازی شده است. 

مرادی حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست افزود: با حضور هزار و۶۰۰ مورد گشت راهداری در حریم تا کنون از ۴۵ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری، ۵۲ مورد دکه‌های غیرمجاز جمع آوری، ۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری و با اخذ ۷ مورد دستور قضایی نسبنت به رفع آثار تجاوز در حریم اقدام شده است. 

وی جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آن‌ها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه، نصب و تعمیر ۱۶۵ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی ونصب بیش از هزار عدد علائم ایمنی در راههای شهرستان پارس آباد اشاره کرد و ادامه داد: راهداران از هزار و۹۰۰ متر طول سیستم روشنایی نگهداری کرده اند. 

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد در ۹ ماهه گذشته  از جابه‌جایی ۲۶۱ هزار تن کالا توسط ۱۲ شرکت حمل ونقل کالا خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده بیش از ۳۱ هزار برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده است. 

مرادی در این مدت جابه‌جایی ۹۲ هزار و۵۰۰ نفر مسافر را از این شهرستان یادآور شدو اظهار کرد: این میزان جابه‌جایی مسافر در قالب حدود ۱۵ هزار سفر انجام وتوسط ۲۲ دستگاه اتوبوس و ۵۲۶ دستگاه سواری از این شهرستان به مقاصد مختلف جابه‌جا شده است. 

وی رنگ‌آمیزی ۵۶۰ مورد پایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن، نصب و تعمیر۴۰ شاخه گاردریل، رنگ‌آمیزی ۱۰۸ مورد ازسرعت کاهها، شستشویی ۲هزار و۷۰۰ عدد تابلو و علائم  راههای اصلی، شستشوی ۵۸ مورد ازحفاظ‌ها و نرده پلها، نصب ۱۰ بنر اطلاعاتی در راه اصلی و برچیدن ۲۵۸ عدد تابلوهای تبلیغاتی و علائم فرسوده و معیوب را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۹ ماهه گذشته برشمرد.