شناسهٔ خبر: 155372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۸ هزار مترمربع از راه‌های مواصلاتی شهرستان ابرکوه در یک سال اخیر آسفالت شد

رئیس راهداری ابرکوه رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابرکوه گفت: در یک سال اخیر بالغ‌بر ۴۷ هزار و ۷۹۲ مترمربع از محورهای مواصلاتی شهرستان ابرکوه آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، سید محمدکاظم عظیمی در رابطه با گزارش عملکرد یک‌ساله اداره راهداری شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: از دی‌ماه سال ۱۴۰۱ تا دی‌ماه سال جاری با استفاده از شش هزار و ۶۵۰ تن آسفالت، بالغ‌بر ۴۷ هزار و ۷۹۲ مترمربع از محورهای مواصلاتی شهرستان، بهسازی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ابرکوه، افزود: در بازه زمانی فوق عملیات خاکی و شن‌ریزی در حجمی قریب به ۲۴ هزار و ۵۸۰ مترمکعب و همچنین عملیات زیرسازی به میزان ۱۵۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع، جهت انجام پروژه‌های مختلف انجام شده است.

عظیمی از اجرای ۱۵.۶ کیلومتر شانه سازی راه‌ها خبر داد و گفت: مرمت دریواسیون به طول پنج کیلومتر و تسطیح و رگلاژ حریم نیز به میزان ۲۷۰ هزار مترمربع از دیگر اقدامات انجام شده توسط راهداران شهرستان ابرکوه است.

وی از پروژه‌های اصلاح تقاطع حسین‌آباد - اسدآباد، پروژه زیرسازی میدان و اصلاح تقاطع صادق‌آباد، بهسازی و روکش آسفالت محورهای مریم‌آباد – هروک و ابرکوه – مدوئیه، شانه سازی و اصلاح پل‌های محور ابرکوه – مروست، پروژه تعریض پل مریم‌آباد، اجرای آبنمای هروک، محوطه‌سازی و تکمیلی راهدارخانه اسفندآباد به عنوان پروژه‌های حوزه راهداری یاد کرد.

این مسئول ابراز کرد: تهیه ۱۶۰ تن آسفالت سرد جهت لکه‌گیری هزار و ۷۰۰ مترمربع از سطوح راه‌ها، احداث پل محور صادق‌آباد - صفی‌آباد، تعریض پل‌های باکسی محور چاهگیر، احداث پارکینگ در انتهای محور ابرکوه - جرقوئیه، شانه سازی محورهای ابرکوه - احمدآباد و ابرکوه – مدوئیه به میزان بیش از ۴۰ هزار مترمربع، حذف نخاله، تسطیح و رگلاژ حریم محور ابرکوه - مدوئیه، مرمت آب بردگی‌ها و اصلاح شیب شیروانی به طول ۵/۳ کیلومتر نیز بخشی دیگر از عملکرد راهداران ابرکوه است.

عظیمی همچنین از تقویت و مرمت بیش از ۵ کیلومتر دریواسیون و تسطیح ورودی، خروجی و تنقیه ۹۵ دستگاه پل خبر داد و گفت: در یک سال اخیر حذف بیش از ۴۵ مورد مانع پر خطر، ۲۲۵ کیلومتر خط‌کشی راه، آشکارسازی ۷ دماغه، اجرای هزار رو ۱۲۰ متر نیوجرسی مفصلی، انجام تعمیرات ۴۲ متر هندریل و ۱۷۰ متر گاردریل به منظور افزایش ایمنی راه‌ها و کاربران انجام شده است.

وی ادامه داد: نصب و تعمیر دستگاه‌های تردد شمار، انجام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در طول ۱۲۰ کیلومتر از راه‌ها با استفاده از ۱۱۵ تن مخلوط ماسه و نمک، مسدودسازی چهار عدد راه‌های دسترسی غیرمجاز، صدور ۸۰ مورد اخطار کتبی و ۷ مورد تنظیم صورت‌جلسه با حضور عوامل انتظامی، ۷ مورد اخذ نمایندگی از مقام قضایی و اجرای حکم در جهت موارد تجاوز به حریم راه، از جمله اقدامات یک سال اخیر راهداری ابرکوه است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ابرکوه در خاتمه به انجام ۱۵۵ مورد بازدید و نظارت در بخش‌های مختلف از جمله مجتمع‌های خدمات رفاهی، مرکز معاینه فنی سنگین، هدایت محموله‌های ترافیکی، شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر اشاره کرد و یادآور شد: در راستای تأمین ایمنی مسافران، کاربران جاده و همچنین حفظ و نگهداری از زیرساخت‌های راه تعداد ۹۰ مورد عملیات کنترل دروازه‌ای ناوگان باری سنگین مسافربری نیز در کارنامه عملکرد راهداران شهرستان ابرکوه ثبت شده است.