شناسهٔ خبر: 155461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

بازگشایی ۲۲۰ محور روستایی مسدود شده آذربایجان غربی در پی بارش‌های اخیر

158b6826-8db7-4570-9b2c-fc8b368474fd.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از بازگشایی ۲۲۰ محور روستایی در سطح استان توسط راهداران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: به‌طور میانگین در شبانه‌روز گذشته شاهد بارش ۲۰۰ ساعته برف و باران در جاده‌های استان بودیم و از این رو با توجه به کولاک و بارش شدید در محورهای مواصلاتی شهرستان چالدران جان یک نفر از روستاییان با تلاش‌های راهداران این شهرستان نجات یافت.

وی افزود: در این مدت زمان و با توجه به‌شدت بارش در سطح استان تعداد ۶۰ نفر از همکاران راهداری با استفاده از ۱۱۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین تردد کاربران عبوری از مناطق برف‌گیر را تسهیل بخشیده و مانع انسداد مسیرها شدند.

دست نشان خاطر نشان کرد: تلاش همکاران راهداری استان در شبانه‌روز گذشته باعث شده تا ۳۰۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهری و روستایی استان با استفاده از ۱۰۰۰ تن شن و ماسه برف روبی شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: هم اکنون در محورهای مواصلاتی مایین بلاغ و زمزیران، بارش برف، مه گرفتگی و کولاک و در محورهای تمرچین پیرانشهر، قره‌تپه - سلماس، محورهای مواصلاتی چای پاره شاهد بارش برف هستیم.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۱۴۱ به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخ‌گویی به شکایات و سؤالات هم استانی‌های عزیز است و مسافرین عزیز در صورت ضرورت سفر در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از سامانه و اپلیکیشن ۱۴۱ در جریان وضعیت محورهای مواصلاتی قرار گیرند.