شناسهٔ خبر: 155479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأمین ۹۰ درصد زمین‌های مورد نیاز برای طرح جوانی جمعیت در خوزستان

آذرسا خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ثبت‌نام بیش از ۳۱ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت استان خبر داد و گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد زمین‌های مورد نیاز برای طرح جوانی جمعیت در استان تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، میثم آذرسا معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اجرای طرح‌های مسکن در استان اظهار کرد: میزان تعهد خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت ساخت بیش از ۳۰۰ هزار واحد بوده که حدود سه برابر دستور کار مسکن مهر استان است.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۳۱ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت توضیح داد: در این طرح به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها از مهرماه ۱۴۰۰ به‌بعد متولد شده، یک قطعه زمین ۲۰۰ متری اهدا می‌شود.

آذرسا گفت: با توجه به آمار متقاضیان این طرح در استان، باید یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به این موضوع اختصاص داده شود.

مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به تأمین ۸۵ تا ۹۰ درصد زمین‌های مورد نیاز برای طرح جوانی جمعیت در استان توضیح داد: با توجه به آمار بالای متقاضیان این طرح در سه شهر استان، تلاش می‌کنیم تا زمین لازم برای این طرح عملیاتی شود.

بر اساس این گزارش عملیات ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در استان خوزستان شروع شده که بخشی از آنها تا اواخر امسال به پایان می‌رسد.