شناسهٔ خبر: 155567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

مهلت دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیر رسمی گلستان تا پایان سال

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی گلستان توسط متقاضیان تنها تا پایان سال ۱۴۰۲ ممکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: آیین نامه اجرایی بند «م» تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ برای اعطای سند به اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است، از سوی دولت ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این آیین‌نامه، متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداث دارند، می‌توانند برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

ملک با بیان اینکه این موضوع برای اولین بار در دولت مردمی سیزدهم اتفاق‌ افتاده، گفت: از مزایای دریافت سند در سکونت گاه‌های غیر رسمی می‌توان به امکان استفاده از سند به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایان‌کار و امکان افزایش سرمایه‌گذاری در محله از دیگر مزایای دریافت سند در سکونت گاه‌های غیر رسمی است.

وی همچنین تصریح‌کرد: متقاضیان برای دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی گلستان تا پایان سال ۱۴۰۲ مهلت دارند.

ملک ادامه‌داد: گفتنی است ساکنان متصرف زمین‌های دولتی در سکونتگاه‌های غیر رسمی پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس http://facility.udrc.ir باید با به‌همراه داشتن مدارک ملکی و هویتی و قبض آب و برق به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مربوطه مراجعه کنند.