شناسهٔ خبر: 155585 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس‌جمهوری:

یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در حال ساخت است

رئیسی رییس‌جمهوری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور بر اهمیت ساخت مسکن در دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده هم اکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور در حال ساخت است و کار واگذاری زمین به متقاضیان در شهرهای کوچک نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدابراهیم رییسی امروز ۲۵ دی‌ماه در نشستی که با ائمه جمعه سراسر کشور داشت در بخشی از سخنان خود به موضوع مسکن اشاره کرد و گفت: باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور احداث می‌شد و در دولت قبل برنامه احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی محقق نشد و با شروع به کار دولت سیزدهم احداث مسکن در برنامه این دولت قرار گرفت.

رییس‌جمهور تاکید کرد: نیاز کشور به ساخت سالی یک میلیون مسکن قطعی است و دولت سیزدهم تلاش کرد تا کمبودهایی که در حوزه ساخت مسکن در سال‌های قبل وجود داشت را جبران کند.

رییس‌جمهور توضیح  داد: هم اکنون و در دولت سیزدهم یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در حال ساخت است. در برخی موارد که نیاز به زمین بود واگذاری زمین انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین برای ساخت مسکن عمدتا در شهرهای کوچک به دلیل دسترسی سهل‌تر به زمین در حال انجام است، گفت: در انجام این مهم و تامین مسکن مورد نیاز متقاضیان، دولت تلاش کرده است تا با واگذاری زمین، ساخت مسکن به شکل خودمالکی، نوسازی بافت فرسوده و مجتمع سازی در مناطق مستعد، مسکن مورد نیاز مردم را تامین کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ۱۱۰ هزار از ۲۴۰ هزار واحد مسکن باقی مانده از دولت‌های قبل، تحویل مردم شده است، گفت: دولت سیزدهم وارث ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده از دولت‌های گذشته است، در حالی که بودجه‌ها و اعتباراتی که از مردم اخذ شده بود نیز در بخش‌های دیگر مصرف شده بود.

وی افزود: تا امروز بیش از ۱۱۰ هزار واحد از این مسکن‌ها تحویل شده است و هدفگذاری شده که تا چهار ماهه اول سال آینده تمام تعهدات ولو آنکه تعهد دولت‌های پیشین بوده، ما بتوانیم به این تعهدات وفا کنیم.