شناسهٔ خبر: 15559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبر داد؛

۴ خطه کردن محور ایلام - مهران در صف گشایش اعتبار/ برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر در اربعین سال آینده

کمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در ارائه خدمات‌دهی به زائران حسینی در اربعین امسال پیشنهاد کرد پروژه ۴ خطه کردن مسیر ایلام - مهران هر چه زودتراجرایی شود.

سید کمال‌الدین میرجعفریان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جزییات بیشتر این طرح گفت: هزینه برآورد شده برای اجرای کامل این پروژه  ۵۰۰ میلیارد تومان است اما برای این که بتوانیم این طرح را هر چه زودتر اجرایی کنیم به طوری که پیش از اربعین سال آینده تمام شود حداقل به ۱۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر نیاز داریم، این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد اقداماتی که امسال  برای رفاه حال زائران اربعین حسینی صورت گرفت با امکانات خودمان بود.

وی در عین حال اقدامات انجام شده را در رفاه حال زائران بسیار تأثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: مثلا جاده مهران تا مرز، یک پل ۲۰ متری با ۵ دهنه داشت که بعد از تعریض جاده یک پل دیگر به موازات پل قبلی ساخته شد. ۴/۵ کیلومتر میدان ساختیم تا جهات حرکتی را توزیع کند. در مجموع ۱۶ کیلومتر راه ساخته شد و روشنایی مسیر هم تأمین شد.

وی افزود: یکی از کارهای مهم دیگر ساخت کنار گذری به طول ۸ و نیم کیلومتر بود که تأثیر مهمی بر روانی ترافیک شهر داشت و بیش از ۶۰ درصد اتوبوس‌هایی که از پایانه مرزی به سمت مهران برمی‌گشتند قبل از پل زائر وارد این کنارگذر شدند و به سمت چاه‌های آذر ادامه مسیر دادند.

۴ خطه کردن محور ایلام - مهران

میرجعفریان با اشاره به طرح موجود برای ۴خطه کردن محور ایلام - مهران برای سال آینده گفت: اگر قرار است اقدام اساسی در زمینه خدمات دهی به زائران اربعین حسینی برای سال بعد انجام گیرد باید ردیف بودجه برای این کار در نظر گرفته شود.

وی درخصوص اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ادامه داد: مهران تا ایلام ۹۰ کیلومتر است اگر بخواهیم کل این مسیر را ۴ خطه کنیم ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. اما اگر بخواهیم به صورت مقطعی این پروژه را اجرا کنیم حداقل باید ۲۵۰ میلیارد تومان تعلق بگیرد. پس بهترین کار این است که حداقل ۲۵۰ میلیارد تومان برای شروع این پروژه اختصاص دهند و ۱۰۰ میلیارد تومان هم به صورت علی الحساب بپردازند که برای تعیین پیمانکار مناقصه بگذاریم و در حداقل مهلت قانونی ظرف ۴۵ روز پیمانکار را انتخاب کنیم. فرصت را از دست ندهیم و در اسرع وقت کار را شروع کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه‌های متولی امر تأکید کرد: برای این که بتوانیم سال آینده بهتر از امسال زمینه حضور زائران حسینی را در راهپیمایی اربعین فراهم کنیم باید از همین امروز اقدام کنیم.

میرجعفریان یادآوری کرد: بیان مشکلات نباید باعث فراموش کردن زحمات کشیده شده از ابتدای سال جاری و به ویژه در هفته‌های منتهی به اربعین باشد. با وجود این زحمات امکانات فراهم شده برای زائران بسیار مفید بود به طوری که ارائه خدامات در امسال قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست اما همین مشکلات اندکی که برای زوار پیش آمد هم نباید باشد و ان‌‌شاءالله اربعین سال آینده خدمات رسانی به زائران حسینی تمام و کمال باشد./

نظر شما