شناسهٔ خبر: 155608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصب ۲ دستگاه سامانه ثبت تخلف در محورهای استان قم

خبر رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، دو دستگاه سامانه ثبت تخلف درمحور باغیک- تفرش استان قم نصب شد.

به گزارش پایگاه خبر وزرات راه و شهرسازی از استان قم، حمید سالاری، رئیس مرکز مدیریت راههای این اداره کل، از اجرا شدن طرح نصب و راه اندازی دو دستگاه سامانه ثبت تخلف در طول راههای استان قم خبر داد.

وی در توضیحی تکمیلی در خصوص این خبر گفت: با توجه به مطالعات و بررسی‌های میدانی که با هماهنگی پلیس راه صورت گرفت، نسبت به جانمایی و نصب دو دستگاه سامانه ثبت تخلف در محور باغیک- تفرش (ابتدای محور و پیچ طینوج) اقدام شد.

سالاری میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار این طرح به‌صورت مشترک (ملی – استانی) و هر یک به میزان ده میلیارد ریال جهت نصب و نگهداری سه ساله آنها تأمین و هزینه شده‌است.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان قم جمع کل سامانه‌های ثبت تخلف منصوب در سطح راههای استان قم را با احتساب این دو سامانه، ۷۵ دستگاه اعلام‌کرد و تصریح نمود: از ویژگی‌های فنی سامانه‌های ثبت تخلف نصب‌شده، قابلیت ثبت لحظه‌ای و متوسط سرعت خودرو ست که این قابلیت امکان دور زدن دوربین‌ها توسط رانندگان متخلف را منتفی می‌سازد.

حمید سالاری در ادامه یادآور شد: در طول راههای مواصلاتی استان قم،۲۶ دستگاه دوربین نظارت تصویری نیز، قرار دارد که در کنترل و نظارت بر ترافیک جاده‌ای استان نقش مهمی دارند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به‌ضرورت ثبت تعداد خودروهای متردد از محورهای جاده‌ای پرداخت و گفت: هر نوع برنامه ریزی به‌منظور ارتقا ایمنی راه‌ها، تسهیل ترافیک، نگهداری و بهسازی راه‌ها، منوط به داشتن آمار صحیح و برخط از ترددات جاده‌ای است که در سطح محورهای استان ۷۷ دستگاه تردد شمار نصب شده‌اند.

سالاری از دیگر آیتم‌های ملحوظ در امر نگهداری راه‌ها، جلوگیری از فرار بار و... به‌ضرورت استقرار سامانه‌های توزین در حال حرکت جاده‌ای اشاره و خاطرنشان ساخت: یک دستگاه توزین در حال حرکت در محور قدیم قم- کاشان نصب‌شده که انشا... با توجه به پیگیری های به عمل آمده، افزایش کمی و ارتقا کیفی این سامانه در دستور کار اداره کل متبوع قرار دارد.