شناسهٔ خبر: 155619 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

آذربایجان غربی رکورد دار بارش‌های شبانه‌روز گذشته کشور

باران پاییزی مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رکورد دار بارش‌های شبانه‌روز گذشته کشور بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، اسماعیل سیمائی مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بیشترین بارش ایستگاه‌های هواشناسی کشور در شبانه‌روز منتهی به پیش از ظهر امروز به‌ترتیب مربوط به شهرستان‌های«اشنویه» با ۸۵ میلی‌متر و پیرانشهر با ۸۴ میلی‌متر از استان آذربایجان غربی بود که رکورد کشوری را با خود به‌همراه داشت.

وی اظهار کرد: مقدار بارش‌های حادث شده در ایستگاه هواشناسی شهرستان اشنویه ۳۰ سانتی‌متر برف اندازه گیری شده و مابقی در غالب مناطق باران بوده است.

وی افزود: اداره کل هواشناسی استان از چند روز قبل نسبت به وقوع این مخاطرات جوی در بیشتر نقاط استان هشدار صادر کرده بود که علاوه بر آن، طی روز گذشته نیز با صدور هشدار سطح قرمز از بارش شدید در برخی شهرهای استان اطلاع رسانی جامع و لازم انجام شده بود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه‌داد: با توجه به برودت هوا و میزان شدت بارش‌ها طی روز گذشته و امروز شاهد تعطیلی برخی از مدارس در سطح استان بودیم؛ همچنین بارش‌های سنگین موجب اخلال در ترددهای شهری و جاده‌ها در مسیرهای مواصلاتی و کوهستانی و برف‌گیر استان شد.