شناسهٔ خبر: 155681 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۲۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در کرمانشاه در حال ساخت است

سید شهرام کهریزی مدیرکل کرمانشاه سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، گفت: ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان کرمانشاه در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، سید شهرام کهریزی گفت: ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان کرمانشاه در حال ساخت و ۳۵ مورد نیز در حال بهره برداری است.

وی در ادامه با اشاره به برکات ایام اربعین برای استان کرمانشاه، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری ۵۷۸ کیلومتر شامل ۳۳۶ کیلومتر راه‌های شریانی، ۱۲۷ کیلومتر راه‌های فرعی و ۱۱۵ کیلومتر راه‌های روستایی آسفالت و ۴۳ کیلومتر لکه گیری شد.

کهریزی عنوان کرد: همچنین در ۹ ماهه ابتدای سال‌جاری ۵۷۸ هزار تن آسفالت با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تاکنون در راه‌های استان اجرا شده‌است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۸ هزار و ۵۱ کیلومتر شامل ۴۹۴ کیلومتر راه اصلی، ۱ هزار و ۸۲۳ کیلومتر راه فرعی، ۴۶۴ کیلومتر بزرگراه و ۵ هزار و ۱۹۵ کیلومتر راه روستایی وجود دارد و وضعیت راه‌های استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

کهریزی افزود: هفته گذشته نشستی با حضور امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، صحرایی استاندار کرمانشاه و مصری نماینده مردم کرمانشاه و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و مطالبات استان را اعلام کردیم و این نوید را به‌هم استانی‌ها می‌دهیم محورهای مواصلاتی استان را در تمام بخش‌ها به‌ترتیب اولویت و در حداقل زمان ممکن به بهترین نحو ارتقا خواهیم داد.

وی از کاهش ۱۰۰ درصدی تلفات جاده‌ای در راه‌های روستایی در ۶ ماه ابتدای امسال خبر داد و عنوان کرد: استان کرمانشاه در زمینه کاهش تصادفات در راه‌های روستایی رتبه نخست کشور را دارد و تلاش می‌کنیم در محورهای اصلی و بزرگراه‌ها نیز این موضوع مدیریت شود.

کهریزی افزود: ۵ درصد صورت وضعیت به شهرداری‌ها تخصیص می‌یابد اما به‌طور نمونه ترمینال شهید کاویانی شهر کرمانشاه در شأن این کلان‌شهر نیست و سرویس بهداشتی و استراحت‌گاه مناسبی هم ندارد و این موضوع باید از شهرداری مطالبه شود.

وی با اشاره به جابه‌جایی یک میلیون و ۲۳۱ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر گفت: شهروندان می‌توانند کمبودها و پیشنهادات را از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به‌صورت شبانه روزی گزارش دهند.