شناسهٔ خبر: 15569 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان:

تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از مرز ۳۰ میلیون تن گذشت

بندر امام خمینی (ره) مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفت: تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تا نیمه ی آذر ماه سال جاری از مرز ۳۰ میلیون تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری وز ارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عبداللهی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۳۰ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۵۱ تن انواع کالا در این مجتمع بزرگ بندری اظهار داشت: بیش از ۱۸ میلیون تن از این میزان کالا، مربوط به کالاهای غیر نفتی و بالغ بر ۱۲ میلیون تن نیز کالاهای نفتی بوده است.

وی با اشاره به جایگاه نخست منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در ترانزیت خروجی مواد نفتی کشور، تصریح کرد: معادل ۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۲ تن مواد نفتی طی هشت ماهه سال جاری از مرز دریایی بندر امام خمینی(ره) به کشورهای مقصد ترانزیت  شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت همکاری بین بخشی دستگاه های متولی بازرگانی کشور، هم افزایی نهاد های ذیربط برای تقویت روز افزون ترانزیت و بهره گیری از ظرفیت های کشور به ویژه بنادر استان خوزستان را عاملی پیش برنده در شکوفایی فعالیت های ترانزیتی برشمرد.

عبداللهی میزان بارگیری انواع کالا از جمله مواد شیمیایی، آهن آلات، سنگ آهن، کود شیمیایی، مواد معدنی  و کالای کانتینری در این مجتمع بزرگ بندری  تا نیمه ی آذرماه سال جاری  را بیش از  پنج میلیون و ۷۴۵ هزار تن اعلام کرد

یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)  در منتهی الیه شمال غربی خلیج فارس با وسعت ۱۱۰۴۴ هکتار، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی بندری در کشور محسوب می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما