شناسهٔ خبر: 155707 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

تحلیل پیش‌بینی هفتگی دمای هوا از ۲۵ دی تا ۶ اسفند

گرما آب شدن برف افزایش تدریجی دما تحلیل پیش‌بینی هفتگی دمای هوا از ۲۵ دی تا ۶ اسفند حاکی از آن است که دمای هفته پایانی دی ماه ۲ تا ۵ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۲۵ دی ماه تا ۶ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ را تولید و ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بر این اساس، دمای هفته اول (۲۵ دی تا اول بهمن) در شمال غرب، سواحل خزر و مناطقی از نوار غرب کشور نرمال تا ۲ درجه بیش از آن و در سایر مناطق کشور ۲ تا ۵ درجه فراتر از نرمال است.

همچنین، نابهنجاری دمای هفته دوم (۲ تا ۸ بهمن) در شمال غرب و دامنه شمالی البرز غربی بین منفی یک تا مثبت یک مرکز، شرق و شمال شرق بین ۳ تا ۵ درجه بیش از نرمال و سایر مناطق یک تا ۳ درجه بیش از نرمال است.

دمای هفته سوم (۹ تا ۱۵ بهمن) در شمال غرب و دامنه شمالی البرز حدود یک درجه کمتر از نرمال و برای سایر مناطق تا یک درجه بیش از نرمال پیش بینی شده‌است.

دمای هفته های چهارم تا ششم (۱۶ بهمن تا ۶ اسفند) در شرق و شمال شرق بین یک تا ۲ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق در محدوده نرمال مورد انتظار است.