شناسهٔ خبر: 155709 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوای کشور از اواخر دی تا اوایل اسفند

سرماو گرما پیش بینی هفتگی بارش و دمای هوای کشور از اواخر دی تا اوایل اسفند از سوی پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۲۵ دی ماه تا ۶ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ را تولید و ارائه کرد.

بر این اساس، میانگین بارش طی هفته اول (۲۵ دی تا ۱ بهمن) در سواحل خزر کمتر از نرمال و سایر مناطق بی بارش یا بارش مؤثری ندارند. احتمال وقوع بارش انباشته بیش از ۲۰ میلی‌متر در سطح کشور بسیار ضعیف است.

همچنین، طی هفته دوم (۲ تا ۸ بهمن) بارش در سطح کشور بهبود می‌یابد و انتظار می‌رود در نیمه شمالی و امتداد زاگرس در محدوده نرمال تا بیش از آن باشد. بارش انباشته برای دامنه های شمالی البرز و ارتفاعات در رشته کوه البرز، شمال غرب و رشته کوه زاگرس میانی با احتمال حدود ۵۰ درصد بین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر پیش بینی شده‌است. بارش برای استان های جنوبی، مرکزی و جنوب شرق کشور کمتر از نرمال یا بی بارش برآورد می‌شود.

در هفته سوم (۹ تا ۱۵ بهمن) بارش تنها در سواحل دریای خزر نرمال و در سایر مناطق عمدتاً در محدوده کمتر از نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در هفته چهارم (۱۶ تا ۲۲ بهمن) انتظار می‌رود بارش کشور "از جمله در یک سوم جنوبی" با بهبودی نسبی، همراه باشد و در هفته های چهارم تا ششم (۱۶ بهمن تا ۶ اسفند) به محدوده نرمال برسد.