شناسهٔ خبر: 155715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۰ درصد راه‌های روستایی استان زنجان آسفالت شده است

راهداری زنجان سرپرست معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۸۰ درصد راه‌های روستایی استان زنجان آسفالت شده است و مابقی شوسه و خاکی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان زنجان)، سید ناصر موسوی، سرپرست معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، چهارشنبه (۲۶ دی ماه ۱۴۰۲) در نشست با اصحاب رسانه استان زنجان عنوان کرد: زنجان دارای ۴ هزار و ۴۲ کیلومتر راه روستایی است که ۳ هزار و ۱۷۷ کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ۸۰ درصد راه‌های روستای استان آسفالت شده که از نظر جمعیتی می‌توان گفت ۹۵ درصد از روستاییان استان از راه آسفالته برخوردار هستند.

موسوی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سال جاری صورت گرفت، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی در حال ساخت و انجام عملیات زیرسازی است و ۶۵ کیلومتر دیگر نیز سال بعد آسفالت خواهد شد.

وی تعداد دوربین‌های نظارتی را ۴۱ دستگاه، دوربین‌های تردد شمار را ۷۸ دستگاه و تعداد دوربین‌های ثبت تخلف فعال را ۳۲ دستگاه اعلام کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف در محور سلطانیه _همدان، ۴ دستگاه در محور ابهر _قیدار و دو مورد نیز در محور زنجان_بیجار نصب خواهد شد.

سرپرست معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: استفاده از دستگاه‌های برخط ترددشمار در محورهای استان از دیگر اقدامات راهداری زنجان در راستای حمل و نقل هوشمند بوده است.