شناسهٔ خبر: 155735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اخذ آرای قضایی برای رفع تصرف ۳ هزار و ۲۴۹ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان 

محمد کیانی/اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۶۹۶ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال برای رفع تصرف ۳ هزار و ۲۴۹ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه رسیدگی قاطع به موضوع زمین‌خواری و تثبیت مالکیت اراضی ملی در اولویت‌کاری این اداره کل قرار دارد اظهار کرد: به موجب دست درازی به ۲۸ هکتار از اراضی دولتی استان، از ابتدای سالجاری تا کنون ۴۷ مورد طرح دعوی و پرونده حقوقی نسبت به تصرفات غیر مجاز اراضی دولتی علیه اشخاص متخلف تشکیل شده است.  

وی افزود: با پیگیری‌های حقوقی از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای رفع تصرف اراضی ملی استان و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص، امسال، ۶۹۶ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال اخذ شد.  

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این آرا قضایی مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با متصرفان و زمین‌خواران است، گفت: متراژ این اراضی ملی ۳ هزار و ۲۴۹ هکتار در سطح استان اصفهان بوده است.  

وی بیان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه نخواهد داشت.