شناسهٔ خبر: 15576 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اتمام مطالعات بافت فرسوده گچساران/ ۲۸ هزار نفر ساکن بافت فرسوده‌اند

حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات بافت فرسوده شهرستان گچساران انجام شد و حدود ۲۸ هزار نفر در بافت فرسوده این شهر زندگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و بیراحمد، حسن فدایی در نشست بافت‌های فرسوده گفت: مطالعات اولیه بافت فرسوده یاسوج، چرام، گچساران، دهدشت و لنده به میزان هزار و ۱۵ هکتار انجام شد و در کمیسیون ماده ۵ مطرح و مصوب شده و آمادگی خدمات‌رسانی در حوزه بهداشتی و اجتماعی به جمعیت ساکن در بافت‌های غیررسمی فراهم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سکونت‌های غیررسمی در شهرهای یاسوج و دوگنبدان افزود: سکونت‌های غیررسمی در یاسوج و گچساران وجود دارد و بیش از یکصد هزار نفر از مردم این شهرها در هزار و ۱۶۷ هکتار بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

وی گفت: مطالعات سکونت‌های غیررسمی شهر دوگنبدان انجام شده و بدون در نظر گرفتن جمعیت دو روستای اطراف این شهر، مطالعه ۲۸ هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونت‌های غیررسمی انجام و در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده است.

این مسئول افزود: میزان هزار و ۲۰۰ سهمیه تسهیلات استان برای بافت فرسوده در نظر گرفته شده که در شهر یاسوج مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و سایر شهرهای استان مبلغ ۳۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله و میزان سود ۲۱ درصد تعیین شده است.

فدایی عنوان کرد: از مجموع سود ۲۱ درصدی تسهیلات بهسازی بافت فرسوده ۱۰ درصد آن از طریق یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خواستار مشارکت بیشتر بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات بهسازی بافت‌های فرسوده شد و گفت: بانک‌ها مطابق توافقنامه و تعهدات که در مرکز انجام شده نسبت به پرداخت تسهیلات مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به ساماندهی حاشیه‌نشینی شهرها دارد، گفت: تبدیل سکونت‌های غیررسمی به سکونت‌های امن از برنامه‌های مدنظر وزارت راه و شهرسازی است که برای این کار از سهمیه سکونت‌های غیررسمی استفاده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: مطالعات بافت فرسوده شهر یاسوج نیز به زودی انجام می‌شود.

نظر شما