شناسهٔ خبر: 155772 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم- تهران اجرا شد

خبر رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: درقالب طرحی پیمانی و اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال، طرح بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم- تهران، در ۵ قطعه اجرا و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، محمد معارف وند، رئیس اداره نگهداری راه‌های این اداره کل از تکمیل طرح بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم- تهران خبر داد.

وی در تکمیل خبر فوق افزود: آزادراه قم- تهران، به‌عنوان سومین محور ترافیکی کشور، نقشی اساسی در ارتباط ۱۷ استان با مرکز کشور دارد.

معارف وند اضافه‌کرد: با توجه به موقعیت ویژه این آزادراه مهم کشوری، ضروریست که در قالب طرح‌های عمران جاده‌ای متناسبی، نسبت به صیانت و ارتقا سطح سرویس در آن اقدام شود.

وی در ادامه به اجرای طرح بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم- تهران اشاره کرد و گفت: طی اجرای این پروژه که در بازه زمانی یک‌ساله ای اجرا و به بهره برداری رسید، ۵ قطعه از این آزادراه (در هر دو لاین) بهسازی شد.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در بخش دیگری از این خبر به موقعیت ۵ قطعه بهسازی شده پرداخت و توضیح داد: قطعات اول و دوم درلاین غربی (باند تهران- قم) در کیلومتر ۱ تا ۴ و کیلومتر ۳۳ تا ۴۴ و قطعات سوم و چهارم در لاین شرقی (باند قم- تهران) کیلومتر ۴۶ تا ۵۲ و کیلومتر ۵۴ تا ۵۸ و کیلومتر ۱ تا ۷، اجرا و به بهره برداری رسید.

محمد معارف وند میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان و افزود: تمامی اعتبار طرح به‌صورت ملی و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تأمین شده‌است.

وی در خصوص مشخصات فنی پروژه بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم- تهران اظهار کرد: بر اساس مطالعات و بازدیدهای میدانی صورت‌گرفته، متناسب با وضعیت هر قطعه از آزادراه، نسبت به اجرای طرح بهسازی آن در قالب اقدامات متفاوت مانند درزگیری با قیر پلیمری، لکه گیری هندسی، ماسه آسفالت، اجرای روکش آسفالت (توپکا)، اجرای اسلاری‌سیل اقدام شد.