شناسهٔ خبر: 155795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود خبر داد؛

اتمام عملیات لایروبی، قنوسازی وترانشه‌برداری ۱۷۰۰ متر از محور ترانزیت زنجان_میانه

راهداری زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود از اتمام عملیات لایروبی، قنوسازی وترانشه‌برداری ۱۷۰۰ متر از محور ترانزیت زنجان_میانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان زنجان)، میثم زارعی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود، با بیان این مطلب که در راستای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، لاین جنوبی محور ترانزیت زنجان _میانه به طول ۷۰۰ متر ترانشه‌برداری، قنوسازی و لای‌روبی شده‌است، افزود: درواسیون دو دستگاه آبرو نیز به‌صورت امانی انجام شد.

وی افزود: در قسمت دوم این محور نیز لای‌روبی و قنو سازی ۳ دستگاه آبرو به طول هزار متر صورت گرفت.

زارعی گفت: ارزش ریالی ترانشه‌برداری، لای‌روبی، قنوسازی و درواسیون محور ترانزیت زنجان_ میانه یک هزار ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت لای‌روبی و قنوسازی محورها، عنوان کرد: این اقدام به‌صورت مداوم در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود قرار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود در تشریح سایر اقدامات صورت گرفته در ۹ ماهه سال جاری گفت: لای‌روبی و تنظیم بستر، درواسیون و قنوسازی محورهای نیک‌پی_ماهنشان، ترانزیت زنجان _میانه، محور روستایی ینگجه، در لیک، بلوغ_عربچه، حاجی آرش، محور روستایی مهرآباد به ابراهیم‌آباد و همچنین محور چرلانقوش و گرگ تپه از دیگر اقدامات به سرانجام رسیده است.

زارعی به موارد دیگری مانند صدور ۱۳ مورد اخطاریه تجاوز به حریم در مسیر سیلاب و انجام عملیات لوله‌گذاری و اصلاح طرح هندسی رمپ خروجی تقاطع دولاناب اشاره کرد و گفت: مراحل تکمیلی این پروژه مهم تا ۴ ماه آتی در حوزه نگهداری ابنیه تکمیل خواهد شد.

گفتنی است تا ۵ ماه دیگر، لای روبی حدود ۹ نقطه مهم و درواسیون ابروهای محور ترانزیت زنجان میانه، به‌صورت امانی انجام خواهد شد.