شناسهٔ خبر: 15580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازي مازندران:

راهداران سفيران آرامش در جاده‌ها هستند

راهداری مديركل راه و شهرسازي استان مازندران در رزمايش مشترك طرح زمستانه جهت اعزام ماشين آلات راهداري، گشت‌هاي پليس‌راه و گروه‌هاي امدادي همچون هلال احمر، اورژانس به محورهاي كوهستاني و گردنه‌هاي برف‌گير استان كه در فرماندهي نيروي انتظامي استان برگزار شد ضمن قدرداني از زحمات همه دست اندركاران در خصوص ايمني راه‌ها در فصل زمستان عنوان كرد: راهدار سفير آرامش جاده‌هاست و در ذهن خود چيزي به جز خدمت به هم‌نوع و رفاه و آسايش آن نمي‌اندشيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران حيدر نوروزي در حاشيه اين رزمايش عنوان کرد: راهداري عشق خدمت به هم‌نوع بوده و راهدار انسان مخلص و ايثارگري است كه رضايت خداي سبحان و خشنودي و آسايش خاطر همه انسان‌هايي كه در گذر شريان‌هاي حياتي كشور يعني ( راه ) در حال عبور و مرور هستند را همواره در انديشه پاك و بي آلايش خود قرار داده است.

نوروزي در خصوص فعاليت‌هاي راهداري اين اداره كل افزود: راه و شهرسازي استان در طول سال به طور جاري و ساري در تمامي محورها حضور فعال و طرح ايمني محورها را در دستور كار خود قرار داده و سعي بر آن دارد با برنامه‌ريزي‌هاي دراز مدت و كوتاه مدتي كه داشته، بتواند با اجراي پروژه‌ها يي از قبيل روكش آسفالت، نصب علائم، خط‌كشي و ... شرايط بسيار مطلوبي را در زمستان براي جاده‌هاي استان ايجاد کند تا هيچ راننده و مسافري در طول زمستان در جاده‌ها دچار مشكل نشود.

مديركل راه و شهرسازي استان گفت: در طول ۱۰۳۱۰ كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي استان مازندران ۲۰ راهدارخانه ثابت و سيار فعاليت مي‌كنند كه ۳۸۰ نفر از راهداران سخت‌كوش و پرتلاش در قالب ۳۳ اكيپ راهداري زمستاني و با ۲۲۸ دستگاه ماشين آلات راهداري در ۳۷۰۰ كيلومتر از راه‌هاي برف‌گير و كوهستاني استان به انجام فعاليت‌هاي راهداري زمستاني مشغول خواهند شد. 

نوروزي در خاتمه ضمن اشاره به آمادگي كامل راه و شهرسازي استان در عمليات راهداري زمستاني سال جاري افزود: ذخيره سازي نمك به ميزان كافي، تجهيز ماشين آلات راهداري زمستاني، هماهنگي و تعامل بسيار مطلوب با دستگاه‌هاي ذيربط از جمله پليس راه، هلال احمر و اورژانس و .... از جمله اقدامات درخور توجه اين اداره كل در طرح عمليات راهداري زمستاني امسال است.

نظر شما