شناسهٔ خبر: 155800 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان مطرح کرد؛

تلاش برای رفع موانع موجود در مسیر ساخت‌وسازهای باکیفیت

ببینید | برگزاری اولین نشست شورای نظام مهندسی و کنترل ساختمان معاون مسکن و ساختمان با اعلام برگزاری نخستین نشست شورای توسعه نظام مهندسی ساختمان از تلاش برای رفع موانع موجود در مسیر ساخت‌وسازهای باکیفیت خبر داد و گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی، جلسات شورای توسعه نظام مهندسی با جدیت و منظم برگزار و نتایج گزارش خواهد شد.

هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام برگزاری نخستین نشست شورای توسعه نظام مهندسی با حضور اعضا و ارایه احکام آنها با امضای وزیر راه و شهرسازی، گفت: اعضای شورای توسعه نظام مهندسی ساختمان نقطه نظرات و اولویت‌های خود را حداقل در ۵ محور با اولویت‌هایی که در حوزه فنی و مهندسی ساختمان وجود دارد،  مطرح کردند.

معاون مسکن و ساختمان تصریح کرد: نظام ارجاع کار، موضوع قیمت‌گذاری، موضوع تعارض منافع، مسئولیت‌پذیری بعد از انجام کار اعم از طراحی، اجرا و نظارت، شفافیت و مستندسازی کارهای اجرا شده در ساختمان، تسریع در فرآیند صدور پروانه ساختمانی، افزایش عمر مفید ساختمان از جمله دغدغه هایی بود که اعضای شورای توسعه نظام مهندسی بر روی آن تاکید داشتند.

عباسی گفت: مقرر شد تا پایان سال، جلسات شورای توسعه نظام مهندسی هر سه هفته یکبار  تشکیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی، جلسات شورای توسعه نظام مهندسی با جدیت و منظم برگزار و نتایج گزارش خواهد شد.

گفتنی است، اعضای شورای توسعه مهندسی ساختمان متشکل از مهدی چمران، اقبال شاکری، اکبر نیکزاد، جمالی‌نژاد، حمزه شکیب، مهدی عباسی هستند.

تلاش برای رفع موانع موجود در مسیر ساخت‌وسازهای باکیفیت