شناسهٔ خبر: 155861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۱۳ درصدی تلفات جاده‌ای طی ۹ ماه سال جاری در استان زنجان

راهداری زنجان مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفتگوی زنده با برنامه دانیشیق از شبکه اشراق در خصوص آمار تلفات جاده‌ای عنوان کرد: خوشبختانه استان زنجان در ۹ ماهه سال جاری شاهد کاهش ۱۳ درصدی تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل است که در تلاشیم این روند کاهشی ادامه‌دار باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)،جعفر قزوینیان ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از تصویب اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی در سفر دور دوم رئیس‌جمهور در حوزه راه خبر داد و گفت: از جمله مصارف این مصوبه، نصب روشنایی در ۵۰ نقطه تقاطعی اصلی و فرعی و اصلاح ۸ نقطه حادثه‌خیز است که پس از تخصیص اعتبار با تلاش همکاران راهداری این نقاط اصلاح می‌شود.

قزوینیان به انجام روکش آسفالت ۱۳۱ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان اشاره کرد و گفت: طی این سفر در حوزه ساخت راه‌های روستایی هم در ۱۵ پروژه احداث و افتتاح صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به مصوبه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای اصلاح روکش آسفالت در اتوبان زنجان - تبریز اشاره کرد و گفت: مبلغ این مصوبه باید در اختیار راهداری قرار گیرد تا اصلاح روکش این محور انجام شود و ما نیزمنتظریم تا این مسیر قانونی طی شود.

قزوینیان در ادامه از بهسازی ۶۰ درصد از محور زنجان_قزوین خبر داد و گفت: همچنین روکش آسفالت و لکه‌گیری اساسی محور زنجان _قزوین با ۲۵۰ تن آسفالت انجام شد و تا پایان فصل عمرانی سال بعد کل مسیر تمام می‌شود.

وی در خصوص آمار تلفات جاده‌ای عنوان کرد: خوشبختانه استان زنجان در ۹ ماهه سال جاری شاهد کاهش ۱۳ درصدی تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل است که در تلاشیم این روند کاهشی ادامه‌دار باشد.

ارتقا راه جز وظایف راه و شهرسازی است

قزوینیان در پاسخ به مطالبه مردم در خصوص تعریض محور زنجان_سجاس اعلام کرد: ارتقا راه‌ها جز وظایف راه و شهرسازی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نگهداری تمام راه‌های اصلی و روستایی را برعهده دارد که در این راستا پاکسازی یک کیلومتر از مسیر زنجان_سجاس برای احداث راه جدید توسط این اداره کل صورت گرفت.

این مقام مسئول در ادامه از آمادگی برای اجرای طرح زمستانی خبر داد و گفت: با اورهال کردن ماشین‌آلات، آماده‌سازی راهدارخانه‌ها و بهسازی جاده‌ها به استقبال زمستان رفتیم تا بتوانیم در کمترین زمان بیشترین خدمت‌رسانی را داشته باشیم.

وی با عنوان این مطلب که امسال بیشترین بارندگی را در گردنه‌ها و روستاهای واقع در ارتفاعات و محور ابهر_قیدار، دندی_تخت سلیمان شاهد بودیم، افزود: خوشبختانه با آمادگی و هوشیاری مجموعه راهداری، بازگشایی و روان‌سازی محورهای برف‌گیر انجام شد.