شناسهٔ خبر: 155878 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان خبر داد؛

پلمب ۳۹۶ واحد مشاور املاک متخلف در استان خوزستان

املاک خوزستان معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به پلمب ۳۹۶ واحد مشاور املاک متخلف در استان گفت: واحدهای صنفی متخلف ۹ میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع، معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص اقدامات به عمل آمده برای تنظیم بازار مسکن در این استان اظهار کرد: با همکاری و تعامل اعضای ستاد تنظیم بازار مسکن بازرسی های مدام و مستمر از مشاوران املاک در استان خوزستان انجام شده است.

 وی بیان کرد: تا کنون ۳۹۶  واحد مشاور املاک متخلف در استان خوزستان پلمب شدند و یا مورد برخورد قانونی و جریمه نقدی قرار گرفته اند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان با بیان اینکه تعدادی مشاور املاک غیرمجاز در استان خوزستان شناسایی شد، گفت: در حال حاضر مشاورین املاک متخلف در استان خوزستان مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جریمه شده اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از تخلفات مشاوران املاک شامل نداشتن پروانه کسب، عدم نصب نرخ‌نامه، جعل اسناد، سو استفاده از اسناد به امانت گرفته شده، عدم دریافت کد رهگیری، استفاده از مبایعه نامه غیرمجاز، تبلیغ بر خلاف واقع، اخلال در بازار املاک و زمین و … بوده است.

جامع در خصوص ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور نیز اظهار کرد: مطابق با ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ماه سال ۱۳۹۹ تمامی سرپرستان خانوارها اعم از شهری و روستایی، مالک و مستأجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی به درج اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) در این سامانه مکلف شدند.

وی گفت: ثبت اطلاعات در این سامانه منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و در نهایت تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمامی اقشار جامعه می‌شود.