شناسهٔ خبر: 155890 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده ای در هفته ای که گذشت:

بازنگری طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا/ برنامه شرکت ساخت و توسعه برای تجهیز کل شبکه آزادراهی به ETC

تردد پایانه مرزی جلفا(آذرشرقی).jpg بازنگری طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا و برنامه شرکت ساخت و توسعه برای تجهیز کل شبکه آزادراهی به ETC مهمترین اخبار حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا با هدف کاهش توقفات و گره‌های فرایندی بازنگری شد 

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی از تصویب بازنگری طرح جامع نوردوز و جلفا خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و تقویت پایانه‌های زمینی کشور، فرآیندهای غیر ضروری و توقف زا از پایانه‌های مرزی حذف می‌شود.

تفاهم‌نامه ۳ساله میان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و منطقه آزاد قشم امضا شد 

تفاهم‌نامه دوجانبه‌ای بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و منطقه آزاد قشم با هدف تحقق توسعه پایدار در جزیره قشم و ارتقای ایمنی و کیفیت جاده‌های مواصلاتی سطح جزیره به مدت ۳ سال منعقد شد.

ثبت ۶ هزار آزمایش شیمیایی و فیزیکی در پروژه‌های عمرانی طی ۹ ماه 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت با هدف ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی در کشور طی ۹ ماهه نخست امسال با انجام ۶ هزار مورد آزمایش شیمیایی و فیزیکی، نقش آفرینی موثری در افزایش کیفیت مصالح و عملیات اجرایی پروژه‌های ملی و عمرانی در سراسر کشور داشته است.

استقرار ۱۲ هزار راهدار و ۹۶۰۰ دستگاه ماشین آلات در جاده‌ها برای مقابله با مخاطرات جوی 

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن تشریح تمهیدات این سازمان و آمادگی ۱۰۰ درصدی برای سامانه بارشی پیش رو گفت: با شدت گرفتن برف و کولاک احتمال انسداد محورهای کوهستانی استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل وجود دارد که در این صورت اطلاع‌رسانی می‌شود.

نگهداری راه‌های کشور به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه نگهداری شبکه راه‌های به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، از صدور مجوز واردات ۳۷۰ دستگاه ماشین آلات راهداری خبر داد.

برنامه شرکت ساخت و توسعه برای تجهیز کل شبکه آزادراهی به ETC 

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه «آزادراه‌های غیر متصل به شبکه ETC نسبت به نصب، تجهیز، اتصال و بهره برداری اقدام کنند.» گفت: در حال تلاش برای بهره برداری از کل شبکه آزادراهی در قالب سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض ETC تا پایان امسال هستیم.