شناسهٔ خبر: 155909 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی اراضی مستعد احداث مسکن حمایتی در اولویت باشد

1 سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن شهرستان بستان آباد گفت: مهمترین اولویت ساخت مسکن حمایتی، شناسایی اراضی مستعد و مرغوب است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید احمد موسوی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی به‌همراه هیئت همراه در چهارمین سفر شهرستانی خود به بستان‌آباد رفت.

هدف از این سفر بررسی روند عملیات اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی در این شهرستان و بررسی مشکلات و موانع آنها بود.

در اولین بخش از این سفر جلسه شورای مسکن شهرستان در فرمانداری و با حضور فرماندار، امام‌جمعه، شهردار، نمایندگان بنیاد مسکن، بانک‌های عامل و سایر مدیران و کارشناسان مرتبط برگزار شد.

فرماندار شهرستان بستان‌آباد در این جلسه گفت: شهرستان بستان‌آباد با توجه به موقعیت شاهراهی خود از پتانسیل خوبی جهت ایجاد مسکن حمایتی برخوردار است و باید از این پتانسیل به‌نحو احسن بهره‌مند شویم.

علیرضا توری در ادامه عنوان کرد: در جلسات گذشته شورای مسکن شهرستان به‌خصوص جلسه استانی که اخیراً به میزبانی این شهرستان برگزار گردید تصمیمات خوبی جهت تسریع در روند پروژه‌ها اتخاذ شد، اما مسئله مهم اجرایی شدن آن مصوبات است که همت مدیران ذیربط را می‌طلبد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه ضمن تأکید بر رسالت اداره کل راه و شهرسازی جهت تأمین مسکن حمایتی برای قشر محروم جامعه خاطر نشان کرد: تعامل همه دستگاه‌های ذیربط اعم از شهرداری، بنیاد مسکن، دستگاه‌های خدمات رسان و ... جهت محقق شدن برنامه دولت سیزدهم در حوزه مسکن نیاز است.

موسوی تصریح‌کرد: امروز یکی از اساسی‌ترین مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در این شهرستان تأمین اراضی است و همه دستگاه‌های مرتبط باید در سریع‌ترین زمان ممکن جهت شناسایی اراضی مستعد تلاش کنند.

وی همچنین در رابطه با احداث ساختمان مصلی شهر بستان‌آباد که از سوی امام‌جمعه مطرح شد، گفت: اداره کل در جهت تحقق احداث مصلی نیز تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

سرپرست راه و شهرسازی استان در پایان به کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با نهضت ملی مسکن تأکید کرد: جلسات اداری و شورای مسکن صرفاً برای هماهنگی امور و تصمیم گیری های مهم است و دستگاه‌ها برای انجام امور محوله نباید منتظر تشکیل این جلسات بوده و وظایف خود را در اسرع وقت و با دقت کامل انجام دهند.

در این جلسه مشکلات و موانع پروژه‌های شهرستان طرح و مقرر شد طی جلسه‌ای اختصاصی در اداره کل بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

شایان‌ذکر است پس از اتمام جلسه شورای مسکن شهرستان، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی به‌همراه فرماندار و شهردار بستان‌آباد و سایر مدیران و کارشناسان مرتبط از اراضی مستعد جهت احداث مسکن حمایتی و تخصیص به طرح جوانی جمعیت بازدید کرده و با حضور در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان مشکلات آنها را نیز بررسی کردند.