شناسهٔ خبر: 155946 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی:

اراضی احداث ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهر مجلسی آماده‌سازی شد

شهر جدید مجلسی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی با اعلام اینکه اراضی احداث ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در آن شهر جدید آماده‌سازی شده و به زودی ساخت این تعداد آغاز خواهد شد از بهره برداری ۱۶۰ واحد مسکونی تکمیل شده در ماه جاری، خبر داد.

شهرام مجیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آن شهر جدید و همچنین روند تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر را تشریح کرد.

۱۶۰ واحد مسکونی در شهر جدید مجلسی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی از تعیین‌تکلیف ۳۴۰ واحد باقیمانده مسکن مهر که به دولت سیزدهم رسیده بود، خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۴۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی شهر جدید مجلسی در قالب طرح نهضت ملی مسکن وارد مرحله تکمیل شد. تاکنون برای این تعداد از واحدها به ازای هر واحد ۲۳۵ میلیون تومان از اعتبارات طرح نهضت ملی مسکن اخذ شد که ۱۶۰ واحد تکمیل شده است و با وصل برق آن در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

مجیدی در خصوص اقدامات آن شهر جدید برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، توضیح داد: در برنامه قانون جهش تولید مسکن در ابتدا سهمیه شهر جدید مجلسی ۹ هزار واحد تعیین شد که به دلیل عدم استقبال مردم از واحدهای آپارتمانی مقرر شد تا واحدها به شکل ویلایی و در قالب یک طبقه حیاط دار احداث شود. همچنین احداث واحدها بر اساس استقبال مردم و درخواست متقاضیان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اینک حدود ۹۰ هکتار از اراضی تامین شده که ظرفیت احداث ۲ هزار و ۹۴ واحد مسکونی را دارد برای ساخت واحدهای یک طبقه حیاط‌دار در نظر گرفته شده است و احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در این زمین‌ها به زودی آغاز خواهد شد. برنامه‌ریزی شده است تا یکهزار و  ۵۲۰ قطعه زمین در این اراضی به شکل یک طبقه حیاط دار و ما بقی نیز دو طبقه احداث شود.

به گفته وی، هم اینک نقشه‌های این واحدها تهیه شده است و در روزهای آینده با صدور پروانه، عملیات ساخت، آغاز خواهد شد. هم زمان با این اقدامات عملیات خاکبرداری روی این قطعات آغاز شده است.

۲۵۰ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت در مجلسی واگذار می‌شود

مجیدی با تاکید بر تصمیم دولت برای احداث واحدهای ویلایی به جای آپارتمان‌سازی در مناطقی که امکان تامین زمین وجود دارد، توضیح داد: از واحدهای ویلایی نهضت ملی مسکن نیز حدود ۲۵۰ قطعه دارای ظرفیت اولیه برای اجرای قانون جوانی جمعیت بود که تاکنون برای سه فرزندی‌ها و چهارفرزندی‌ها حدود ۱۸۰ قطعه قرعه کشی و قرارداد واگذاری ۶۷ قطعه انجام شد و مابقی در حال انجام است.