شناسهٔ خبر: 156029 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

بیش از ۲ هزار واحد مسکونی استان سمنان در دهه فجر افتتاح می‌شود

مصاحبه مدیرکل راه و شهرسازی استان با رادیو سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: همزمان با فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کلید ۲ هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، در گفت‌وگوی تلفنی زنده با برنامه رادیویی صبح به‌خیر قومس ضمن اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۱۹ هزار  واحد مسکونی در مجموعه تحت پوشش راه وشهرسازی شرق، غرب و شهر جدید ایوانکی در حال ساخت می‌باشد.

حسینی طباطبایی ادامه‌داد: تاکنون یک‌هزار و ۳۳ هکتار تأمین اراضی شهری با واحد پذیری ۳۰ هزار خانه مسکونی در مجموعه تحت پوشش راه و شهرسازی استان صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تأکید کرد: بیشترین متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن به‌ترتیب در شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار می‌باشد.

وی با اعلام اینکه در شهرستان سمنان در اراضی ۱۲/۶ هکتاری شهرک روزیه و ۲۳ هکتاری دانشگاه پیام‌نور بالغ بر ۲ هزار واحد مسکونی تعریف پروژه شده‌است، افزود: به‌منظور اختصاص زمین به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجاورت پارک سوکان ۵۵ هکتار اراضی در نظر گرفته شده و نزدیک به ۴۵۰ قطعه زمین قیمت‌گذاری و آماده واگذاری به متقاضیان واجد شرایط این قانون است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سمنان اراضی ۲۰۵ هکتاری (حد فاصل پل جهاد تا پل شهید ترحم) با واحدپذیری بیش از ۱۱ هزار واحد به محدوده شهر الحاق شده‌است.

حسینی طباطبایی در پایان ضمن اشاره به تأمین زمین در مناطق روستایی تصریح‌کرد: در کارگروه تخصصی برنامه‌ریزی استان ۹۱/۹ هکتار اراضی به روستاها الحاق شده‌است و در ماه‌های آینده تخصیص زمین در قالب اراضی روستایی صورت‌می‌گیرد.