به گزارش پایگاه خبری وزارت راهوشهرسازی(کردستان)، جهانگیر الیاسی اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیدهشده، برای اراضی دولتی واقع در محدوده سکونتگاههای غیررسمی مصوب در مالکیت وزارت راهوشهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن ویا شرکت بازآفرینی شهری ایران) که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی قبل از ۱۳۹۴/۱/۱ تصرف و در آن بنا احداث شده و در حال بهره برداری باشد، سند مالکیت رسمی صادر میشود.
الیاسی به شرایط صدور سند در این اراضی اشاره کرد و گفت: فرد متقاضی و همسر وی باید فاقد مسکن بوده و از دولت، مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی زمین یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشد. وی ادامهداد: هریک از متصرفین تنها امکان بهره مندی از یک قطعه زمین را دارند.
مدیر کل راهوشهرسازی کردستان به مزایای دریافت سند اشاره کرد و افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایانکار، تعریض و بهسازی معابر و جلوگیری از فاجعه انسانی بههنگام زلزله و آتشسوزی، امکان استفاده از سند بهعنوان وثیقه برای دریافت وام نوسازی، امکان افزایش سرمایهگذاری در محله، امنیت در مالکیت واحد مسکونی و ایجاد تعلقخاطر را از جمله مزایای این طرح برشمرد.
الیاسی اضافهکرد: متقاضیان برای دریافت سند باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس Facility.udrc.ir پیش ثبت نام را انجام داده و در ادامه با مدارک ملکی، کارت ملی و قبض آب و یا برق به اداره واگذاری معاونت املاک اداره کل راهوشهرسازی مراجعه کنند.
مدیرکل راهوشهرسازی کردستان گفت: طبق دستورالعمل بند (م) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، آخرین مهلت برای دریافت سند مالکیت پایان سال جاری است.