شناسهٔ خبر: 156067 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری معادل ۲/۵ میلیارد تومان صورت گرفت؛

انجام تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی در تقاطع‌های مهم زنجانرود

راهداری زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود از اجرای عملیات تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی و برج‌های نوری در ۱۶ نقطه از تقاطع‌های مهم زنجانرود واقع در استان زنجان، با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، میثم زارعی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجانرود گفت: در ۸ ماهه نخست امسال و با توجه به خاموشی بالای ۲۰ درصد سیستم روشنایی، تعمیر و نگهداری جهت رفع خاموشی اقدام و همچنین در ۱۶ نقطه از تقاطع‌های مهم زنجانرود تعمیر و بهسازی برج‌های نوری با اعتباری بالغ بر ۲.۵میلیارد تومان انجام شد.

وی در ادامه عنوان کرد: از ۱۵.۵ کیلومتر سیستم روشنایی موجود در محورهای زنجانرود، بالای ۲۰ درصد خاموش بود که با تعمیر، بهسازی و نگهداری، قبل از شروع سال جدید سعی خواهیم کرد خاموشی‌ها به زیر ۱۰ درصد برسد.

زارعی به اولویت ارتقا ایمنی راه‌ها با اجرای سیستم روشنایی در تقاطع‌ها و نقاط پر حادثه اشاره کرد و گفت: تعمیر و نگهداری چراغ‌های چشمک‌زن در ۲۰ نقطه از تقاطع‌های مهم و حادثه‌خیز در محورهای اصلی، فرعی و روستایی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در حال برسی و تعمیر است.

گفتنی است ایمن‌سازی ۱۷ نقطه از تقاطع‌های مهم زنجانرود با نصب سیستم روشنایی مجهز به چراغ‌های LED از دیگر برنامه‌های است که در صورت تخصیص اعتبار آغاز خواهد شد.