شناسهٔ خبر: 156130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای طرحی ترکیبی انجام شد؛

ارتقای ایمنی محور ترانزیتی قدیم سلفچگان- ساوه در استان قم

خبر سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان جعفرآباد عنوان کرد: با اجرای طرحی ترکیبی( پیمانی- امانی) و تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، پروژه ارتقا ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه، درقالب عملیات نصب نیوجرسی مفصلی و تابلو، لکه گیری آسفالت، ترانشه برداری، آرامسازی و... اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، مسعود زوارزاده، سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد، از اجرای طرح ارتقای ایمنی محور ترانزیتی قدیم سلفچگان- ساوه خبر داد.

وی در تکمیل خبر فوق افزود: محور قدیم سلفچگان- ساوه، از کریدورهای جاده‌ای کشور است که از ترافیک ترکیبی و چشمگیری برخوردار است.

زوارزاده با یادآوری این مهم که به‌دلیل موقعیت و نقش این محور در مبادلات ترانزیتی کشور، جهت صیانت و ارتقا ایمنی آن طرح‌های عمران جاده‌ای متنوعی در طول سال عملیاتی می‌شود، گفت: در همین راستا پروژه ترکیبی ارتقا ایمنی این محور از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز و در پایان دی‌ماه تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در قالب این طرح ترکیبی پرداخت و اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های میدانی به عمل آمده، نسبت به ارتقا ایمنی آن با اجرای عملیات ترانشه برداری واقع در محدوده تقاطع نورآباد، اقدام شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد در توضیحی تکمیلی در خصوص عملیات ترانشه برداری انجام شده گفت: این عملیات به طول ۱۰۰ متر و عرض ۸ متر، به‌منظور اصلاح قوس افقی- عمودی واقع در محدوده اعلامی، جهت توسعه شعاع دید رانندگان اجرا شد.

زوارزاده از دیگر اقداماتی که به‌صورت امانی جهت ارتقا ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه صورت گرفته به اجرای عملیات باررریزی دهانه پل‌های آبرو این محور اشاره و تصریح‌کرد: در این عملیات با اجرای خاک‌ریزهای حائل، ۱۵۰ دهانه پل آبرو این محور ایمن سازی شد.

وی اجرای عملیات آرامسازی را در زمره اقدامات جهت ارتقا ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه برشمرد و افزود: در قالب این عملیات نسبت به تعریض، رفع افتادگی شانه، اصلاح شیب شیروانی و... در طول این محور ترانزیتی اقدام به عمل آمد.

زوارزاده در بخش دیگری از این خبر به اجرای طرح پیمانی جهت ارتقا ایمنی محور مذکور پرداخت و تصریح‌کرد: ۹۱ قطعه نیوجرسی مفصلی ۶ متری در نقاط پرتگاه‌ی نصب شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد در بخش دیگری از این خبر به نصب ۲۰۰ عدد انواع تابلوهای اخطاری در طول محور اشاره و خاطر نشان ساخت: عملیات جانمایی و نصب تابلوها به‌صورت امانی و توسط عوامل فنی اداره متبوع صورت گرفته است.

زوارزاده در خصوص میزان اعتبار هزینه شده جهت اجرای پروژه ارتقا ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه عنوان کرد: بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای صرف تهیه نیوجرسی مفصلی و تابلو علائم در این طرح هزینه شده‌است.

وی در خاتمه یادآور شد: در بخش امانی طرح، ۱۴ نفر عوامل فنی اداره متبوع با بهره مندی از ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک ناوگان راهداری، نسبت به اجرای این طرح اقدام کردند.