شناسهٔ خبر: 156138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جوابیه اداره کل راه و شهرسازی سمنان

تامین اعتبار محور سمنان-معلمان در حال پیگیری است

جوابیه اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان درباره انتشار خبر با عنوان هیچ اعتباری برای ارتقای پروژه سمنان-معلمان وجود ندارد، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیرو انتشار خبر در رسانه‌های استان با عنوان" هیچ اعتباری برای ارتقای پروژه دامغان-معلمان وجود ندارد" اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان،با هدف روشنگری و تنویر افکارعمومی پیرامون خبر مذکور به‌اطلاع می‌رساند:

۱- اداره کل راه و شهرسازی استان به نمایندگی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ابتدای مطرح شدن موضوع کاملا پیگیر تخصیص اعتبار برای محور سمنان_دیان_معلمان از مسیر جاده نظامی بوده و این طرح را مسکوت نگذاشته است.

۲- وزارت راه و شهرسازی برای اخذ مجوز ماده ۲۳ با سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر ارگانها از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) مکاتبات و نشست‌های لازم را انجام داده و بلافاصله پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ جهت انتخاب پیمانکار، مشاور و شروع عملیات اجرایی پروژه اقدام می‌شود.

۳- احداث باند دوم دامغان-معلمان هم اکنون در حال اجرا می‌باشد.

۴_ ضمنا یادآوری می شود که کریدور شمال به جنوب به‌طول ۱۳۰۰ کیلومتر که ۳۱۵ کیلومتر در حوزه استان سمنان قرار دارد از بندرعباس تا بندر امیرآباد از مسیر گلوگاه_ دیباج_چشمه‌علی_دامغان_معلمان_جندق عبور به‌سوی بندرعباس می‌رود.