شناسهٔ خبر: 156178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتبارات سالانه راهداری استان کرمان با کل فعالیت‌های عمرانی استان برابر است

برابری اعتبارات سالانه فعاليت های راهداری استان كرمان با كل فعاليت های عمرانی استان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در نشست هم اندیشی با پیمانکاران حوزه راهداری و راهسازی گفت: اعتبارات سالانه فعالیت های راهداری و راه روستایی استان کرمان با کل فعالیت های عمرانی استان برابری می کند که نشان از عظمت و بزرگی کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، احسان عراقی زاده با بیان اینکه مجموعه راهداری و شرکت‌های پیمانکاری و راه‌سازی مانند زنجیر به‌هم متصل هستند، اظهار کرد: مجموعه‌ای که در آن حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سالانه هزینه می‌شود نشان از عظمت و بزرگی فعالیت آن دارد.

عراقی زاده افزود: کل اعتبارات عمرانی استان با میزان اعتبار حوزه راهداری و راه روستایی برابری می‌کند، این حجم کار با کمترین نیروی انسانی انجام ‌می‌شود لذا کارشناسان ما دقت عمل و زمان بیشتری در پروژه‌ها صرف می‌کنند و همه قراردادها در حوزه پیمان و ذیحسابی به‌دلیل برآوردها متوقف می‌شوند، چنانچه برآورد صحیح باشد این توقف به کمترین زمان تعلل می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح‌کرد: در ارزیابی پروژه‌ها اکثریت مدیران شرکت‌های پیمانکاری تجربیات ارزشمند و توان ارزیابی در خور توجهی دارند، لذا بحث ارزیابی حائز اهمیت است و در صورت ارزیابی دقیق قبل از انعقاد قرارداد و شرکت در مناقصه انجام و تحویل پروژه مناسب و مطابق با استاندارد تحویل می‌شود.

عراقی زاده با بیان این مطلب که در زمینه آموزش شرکت‌های پیمانکاری بایستی موضوع با جدیت پیگیری شود، خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌های پیمانکاری، اپراتورها، کارشناسان، رانندگان دستگاه‌های راه‌سازی و... بایستی در آموزش‌های فنی خدمت شرکت کنند، لذا در همین راستا زیرساخت کار را با همکاری آموزشی فنی حرفه‌ای استان فراهم کرده و علاوه بر آن آموزش‌های تخصصی را با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در جلسات متعددی برگزار کنند.

وی یادآور شد: در زمینه عقد قراردادها نیز اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، طی روزهای اخیر جلسات آموزشی در زمینه آخرین تغییرات قوانین حقوقی مرتبط با پیمان برگزار کرده است، لذا پیشنهاد می‌شود اکیپ واحدی تشکیل و بحث را به‌ صورت متمرکز پیگیری کند.

گفتنی است؛ تعداد ۱۰۰ شرکت پیمانکاری راهداری و راه‌سازی در استان کرمان در گریدهای متعدد فعالیت می‌کنند که در انتهای جلسه از شرکت‌های برگزیده پیمانکاری تجلیل شد.