شناسهٔ خبر: 156212 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

متقاضیان طرح های جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن

امروز ۲۷۶۲ متقاضی در جنوب کرمان زمین رایگان دریافت کردند

کرمان جوانی جمعیت امروز در مرحله نخست واگذاری زمین رایگان به متقاضیان طرح های جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن استان کرمان، ۲۷۶۲متقاضی زمین رایگان در شهرستان‌های عنبرآباد، کهنوج، نودژ و منوجان دریافت کردند. زمین های قابل تحویل در مراحل دو و سوم واگذاری ها نیز در حال آماده سازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز در دو مراسم جداگانه در عنبر آباد و کهنوج در جنوب استان کرمان، ۲۷۶۲  متقاضی زمین رایگان مربوط به طرح جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن به عنوان نخستین واگذاری زمین در استان کرمان در شهرستان‌های عنبرآباد، کهنوج، نودژ و منوجان دریافت کردند. 

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان امروز در جمع مردم شهرستان کهنوج درتشریح اقدامات انجام شده درطرح جوانی جمعیت اظهارکرد: شرایط واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند درقالب قانون طرح جوانی جمعیت از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است که یک قانون در رابطه با خانواده‌های دارای سه فرزند است که فرزند سوم آنها بعد از ابلاغ قانون به دنیا آمده باشد و یک قانون هم امسال مصوب شده که اگر خانواده‌ها دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشند، مشمول طرح جوانی جمعیت و دریافت زمین و یا مسکن می‌شوند.

 وی ادامه داد: در جنوب کرمان بیش از ۳۰۰۰ نفر از متقاضیان پایش شده و آماده  واگذاری زمین به متقاضیان شده است 

 مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهارداشت: درجنوب کرمان تاکنون کارهای آماده سازی در شهرهای فاریاب، کهنوج، عنبرآباد، نودژ، درب بهشت، جبالبارز و منوجان انجام شده است و امروز با انجام قرعه کشی که انجام شد قرارداد زمین به متقاضیان تحویل شد .که بخش دیگر مراسم در شهر عنبراباد برگزارخواهد شد

 امیری در توضیح طرح جوانی جمعیت و طرح جدید چهار فرزندی بیان کرد: برای طرح جوانی جمعیت تاریخ تولد فرزند متولد شده باید از ۲۴ مهر ماه سال ۱۴۰۰باشد و در طرح چهار فرزندی فرزندان خانواده باید ۲۰ ساله باشند. یعنی تاریخ تولد آنها از یکم فروردین ۱۳۸۲ به بعد باشد.

استاندار کرمان دراین مراسم ضمن تشکر از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در زمینه خانه دار شدن مردم گفت: امروز به همت دولت مردمی برانیم تا بتوانیم ازطرق مختلف به مردم کمک کنیم تا خانه دار شوند و طرح جوانی جمعیت از جمله طرحهایی است که می تواند ما را در اهداف ساخت مسکن کمک کند و تا کنون طبق گزارش هایی که انجام شده با موفقیت این طرحها پیشرفت خوبی داشته است و ما درجنوب کرمان درحال برنامه ریزی هستیم که مردم بتوانند خانه خود را به صورت ویلایی تهیه کنند و این موضوع نیاز به زیر ساخت مناسب  دارد که در حال انجام آن هستیم