شناسهٔ خبر: 156217 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سایت یک هزار و ۶۰ هکتاری اشتهارد بزرگترین سایت نهضت ملی مسکن کشور است

قرارگاه مسکن استان البرز مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به اهمیت اجرای نهضت ملی مسکن شهرستان اشتهارد، سایت یک هزار و ۶۰ هکتاری اشتهارد را بزرگترین سایت نهضت ملی کشور خواند و افزود: تأمین زمین نهضت ملی استان برای چهار سال تحقق یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در قرارگاه استانی نهضت ملی مسکن، روز یکشنبه اول بهمن‌ماه با اشاره به تعهد ۹۸ هزار واحدی استان البرز جهت ساخت مسکن برای چهار سال خدمت دولت سیزدهم، استان البرز را از حیث تأمین زمین در وضعیت خوبی گزارش کرد.

وی سه زمینه کلی تحقق این تعهد را به صورت‌های پیمانکاری، تعاونی و در قالب گروه ساخت نام برد و افزود: تاکنون ۱۷۴ هزار متقاضی حائز سه شرط قانونی شده‌اند که عبارتند از: فرم جیم سبز؛ (عدم استفاده از تسهیلات دولتی)، همچنین عدم مالکیت مسکن و شرط تأهل که از این میزان تنها ۹۹ هزار ثبت‌نامی واجد چهار شرط سامانه نهضت ملی هستند که با سابقه پنج سال سکونت در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند و قانوناً وزارت راه و شهرسازی در البرز برای ۹۹ هزار متقاضی مکلف به ساخت در قالب‌های متنوع است.

صابری در ادامه با ارائه آمار مجموع ۵۳ هزار واحد در مراحل مختلف طرح آماده‌سازی، طرح جامع، کارگروه‌های زیربنایی و واحدهای در حال ساخت، تعهد راه و شهرسازی استان در ساخت نهضت ملی را در حال تحقق خواند.

در گزارش شرکت عمران شهر جدید مهستان به لزوم تأمین مسکن برای ۲۸ هزار متقاضی واجد شرایط اشاره شد و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مهستان افزود: در یک ماه گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ نفر که ۴۰ میلیون واریز اولیه داشتند به طور کامل تأمین زمین شدند.

در ادامه جلسه شهرداری‌های فردیس و نظرآباد به ارائه آمار صدور پروانه‌های ساختمانی پرداختند.

در ادامه مجتبی عبداللهی استاندار البرز دستور داد در جلسه آتی قرارگاه ارائه راهکارهای فرآیند صدور پروانه ساختمانی جهت بهبود و کوتاه کردن مدت زمان آن در دستور کار قرار گیرد.

استاندار البرز همچنین بر لزوم حل مسائل فرآیندهای مربوط به نظام مهندسی درخصوص ۵ شهرداری در مسیر صدور پروانه‌های ساختمانی و حل آن ها تأکید کرد.

وی دستور داد بسته تشویقی مخصوص سازندگان هرچه سریعتر از سوی اعضای شورا تدوین شود.

در بخش های دیگر جلسه دستگاه‌های خدمات‌رسان به ارائه گزارش پرداختند و مقرر شد جهت اصلاح الگوی مصرف از بدو اختصاص انشعاب در ساختمان‌ها چاره‌اندیشی شود.