شناسهٔ خبر: 156229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی ۴۰ کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان دلفان

بهسازی محور روستایی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلفان گفت: عملیات بهسازی محورهای روستایی این شهرستان به‌طول ۴۰ کیلومتر، طی ۱۰ ماهه سال جاری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان ، روح‌اله زمانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلفان به عملکرد این اداره اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، با تلاش اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی و پیگیری اداره شهرستان دلفان، ۷ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت، عملیات بهسازی محورهای روستایی به‌طول ۴۰ کیلومتر، روکش آسفالت محور اصلی ۷ کیلومتر  انجام شده است.

زمانی بیان کرد: رفع ۳ نقطه‌ی حادثه خیز، ترانشه برداری محور نهاوند با حجم عملیاتی ۵۰۰ مترمکعب، ۱۰ کیلومتر شانه سازی محور های مواصلاتی و ۵۷ کیلومتر قنو زنی و ایجاد کانال،  بخش دیگری از اقدامات شاخص طی ده ماهه ۱۴۰۲ در شهرستان دلفان می باشد.

وی، تنقیه و لایروبی  ۳۵ دستگاه پل‌ در محور اصلی فرعی و روستایی،۴۷۷تن  لکه‌گیری و چاله گیری ، ریزش برداری و پاکسازی محورها با حجم ۳۰۰۰تن، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستایی به طول۴۸  کیلومتر، ایجاد ۳ کیلومتر هره خاکی، نصب عرشه پل بگوردی علیا ، تعمیر و مرمت ۱ دستگاه پل‌ آسیب دیده و ساخت و احداث ۴ دستگاه  آبرو را به‌عنوان‌ بخشی دیگری از اقدامات ده ماهه در حوزه راهداری برشمرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلفان تصریح کرد: ۱۰۲ کیلومتر خط کشی ، ۴کیلومترنیوجرسی، نصب ۱۸۰ استوانه ایمنی، نصب، به‌روزرسانی و ساماندهی تابلو و علائم ایمنی آسیب‌دیده به تعداد ۳۳۰ عدد، نصب ۲۵۰ عدد چشم گربه ای، نصب ۲۲۸عددسرعتکاه، ، نصب ۲۹عدد بشکه ایمنی،نصب۲۲عدد چراغ روشنایی،نصب ۴۵۲عددآشکار ساز نیوجرسی،نصب وراه اندازی ۱برج نوری، ۲۰ مورد اخطار به متجاوزان حریم راه از دیگر اقدامات شاخص در حوزه ایمنی و حریم است.

زمانی به عملکرد این اداره در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در این مدت، کنترل‌ دروازه‌ای ۹۹۰ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل کالا، ۱۰ گشت مشترک با پلیس و ۸۷ دستگاه ناوگان متخلف به کمیسیون های مربوط معرفی شده است.